Gaat Modal failliet?

Wat is de samenvatting in 2-3 zinnen? Ik heb geen zin om 11 minuten klets te ondergaan.
 
Wat is de samenvatting in 2-3 zinnen? Ik heb geen zin om 11 minuten klets te ondergaan.
- Jarenlang verlies geleden
- Geen financiële gegevens geproduceerd over 2022 wat leidt tot executie (faillissement procedure)
- Modal heeft dat kunnen voorkomen door te beloven dat ze de rapportage over 2022 gaan aanleveren maar wat later..
- Nog steeds geen financiële rapportage aangeleverd dus nu wordt de faillissementsprocedure doorgezet
 
Je kan altijd nog gebeden tot de heilige Sint Robert die in de hemelen zijt richten.
Voor de rest een standaard ondergang met hier en daar een smerige buitje. Als je je hier over opwindt dan ben je of wereldvreemd of het je net een slechte investering gedaan. In beide gevallen is het beter om het bekje te houden.
 
Ik kan geen nieuws vinden van na oktober vorig jaar, en die gaan over dat faillissement/insolvency. Ook geen updates op de kanalen van Modal zelf. Ik zie wel dat veel winkels nog gewoon Modal verkopen, maar of dit nu oude voorraad is...?
 
Wat UK algemeen betreft: ik bestel er ook professioneel niks meer sinds Brexit. Te veel gedoe. Hun export zal toch een flinke knauw gehad hebben.
 
Ik koop er ook zeer zelden nog iets tenzij het echt niet anders kan, kosten en levertijden rijzen de pan uit. Royal Mail doet er makkelijk weken zo niet maanden over (als het al aankomt) en het enige alternatief zijn peperdure koeriersdiensten.
 
Schijnbaar geen nieuws dus. Sinds de aankondiging van 'insolvency' is er een bericht geweest dat het voorbarig was en er een 'restructuring' plaats zou vinden, sindsdien doodse stilte. Dat was eind september. Op hun social media kanalen nog aankondiging van een of ander evenement dat eind oktober zou plaatsvinden maar daarna ook niets meer, niet eens een kerst of nieuwjaarswens. Website geen updates meer sinds afgelopen zomer. Het heeft er alle schijn van dat ze gestopt zijn, maar zoals eerder gezegd is er nog wel best een hoop Modal te koop bij de muziekwinkels. De vraag is of dit oude voorraad is of dat er nog steeds geproduceerd wordt.
 
Meer dan een jaar oud inderdaad (4-1-23). Ik zie wel een aantal Modal dingen bij Bax die niet op voorraad zijn maar binnen 3-4 Baxweken leverbaar zouden moeten zijn, maar dat zegt ook nog niet echt iets gezien Bax' freestyle voorraadsysteem.
 
Die aankondiging is wel van 2023, voor hun faillissement.
oops ja, sorry zit echt nog met 2023 in gedachten ;), was anders wel blij om te lezen ze door gingen :) wat ik wel enige tijd geleden heb gedaan in geval Modal zou verdwijnen, is al de soundsets voor mijn Cobalt 8 e.a. binnen gehaald.
 
Back
Top