Ik wil iets met hardware sampling, maar weet niet waar ik moet beginnen.

ik heb vergelijkbare issues gehad met Tr8s en Ableton live. Is voor mij niet zon punt want ik werk niet met echt 'live'. Desondanks heb ik er wel wat tijd ingestoken.
ik heb dat ook op meerdere manieren geprobeert gelijk te trekken met de DAW, maar het lukt me met de TR8s niet zo strak als met de andere devices die ik heb.

Hij loopt wel goed als ik hem sequence in de DAW (met de ableton stockplugin "external instrument") of met direct monitoring, maar loop nog steeds wel eens tegen onverwachte issues aan. Tis allemaal best ingewikkeld en weet soms zelf ook niet helemaal wat ik loop te drukken af en toe :p

Ik heb mn issues een beetje gedeeld in dit draadje: " TR-8S over usb? "
Daar kwam niet veel respons op, dus heb je vast niet veel aan... maar ter referentie.
Ja. Ik heb het globaal doorgelezen (beter dan diagonaal, maar niet letter voor letter).
Mogelijk komt je mega latency waarmee je begint (90ms) door FX die in Ableton live worden berekend alvorens Ableton de audio naar het monitor kanaal terugstuurt.
(dat vermoed ik, omdat de opname 'maar' 10ms latency had).

Ik heb zelf nog niet eens met het opnemen van audio zitten stoeien. Dan komen er vast nog weer andere issues aan het licht.
Het lijkt alsof veel mensen hier wel mee te maken krijgen. (latency issues).
Het is een brei van mogelijkheden die allemaal invloed 'kunnen' hebben, wat het direct heel lastig maakt om situaties te vergelijken.
Maar soms is het leuk om er in te duiken. Meestal niet :)

Voor nu heb ik geen werkbare situatie omdat ik niet zo goed weet hoe ik wil werken.
Daar moet ik eerst tijd in gaan steken.
 
Thnx.
En mijn vraag is ook 'hoe maak je de samples die je gebruikt'?
Haal je ze ergens vandaan (kant en klare loops), ga je die dan nog manglen / choppen etc.
Neem je zelf wat op, wat je dan weer bewerkt (eventueel)?
diverse manieren maar een loop van een ander gebruiken is er géén van.

- je hebt intern drum 'synthesizers' waarmee je zelf kicks/snares/claps etc kan maken, interne FX opzetten etc etc. Eventueel 16 kicks tegelijk en die dan resamples naar één dikke kick. k zeg maar iets
- je kan ook samples inladen (er staan samples op de meegeleverde kaart, je kan er samples bijzetten, je kan packs kopen van NI met sample/loops/patterns)
- je kan andere apparatuur midi-sync aansluiten (bvb mn TR909) , door FX laten gaan en het resultaat opnemen in Maschine als sample of loop , je kan synts aansluiten en opnemen wat er uit komt
-ou of the box heb je 2 mono/1 stereo input voor opnames. Ik heb er een geluidskaart op aangesloten zodat ik 8 Mono in heb (Sub37/Pr800/TD3/Zen delay/SH101 / TR909/808) zodat ik zonder een kabel te versteken eender wat kan opnemen
 
Heb ik aan zitten te denken, maar ik ben geen virutoos pianist ofzo. Dus dat wordt voor mij niks. Live loopen kan ik niet. Ik heb een midi sequencer nodig om mijn 'human feel' enigszins te temmen.
Maar dan begint het pas. Dan heb je een audio loop, maar dan wil je er iets mee (FX, manglen etc. etc. )
Dat zie ik niet voor me in een hardware setup zoals ik heb. (alles is aangesloten, spelen en gaan)
Ik ben meer op zoek naar een extra laag (klankenpallet) in m'n jams die ik niet met m'n huidige instrumenten kan maken. En in de DAW gebruik ik daar samples voor. Maar dat werkt niet in m'n hardware setup. (zoals aangegeven)
En een akai mpc live2.
Groeten van andreos
 
Mpc keys 37 lijkt mij zelf te gek. Het enige wat m'n gas nog tegenhoud is de kleur.
 
waarom niet 61 keys is toch wat makelijker spelen :) Ga ik bestellen!

groeten van andreos

Ik kan totaal niet spelen behalve een basslijntje. 61 toetsen is echt overkill in mijn geval. Maar als k wel zou kunnen spelen zou ik ook zeker voor de 61 gaan!
 
Back
Top