Klein leed in de studio...

Hoe zit het eigelijk met het tunen van geluiden met pitchverloop zoals kicks, hoovers etcetera? Ik doe dat op het gehoor maar is er ook nog een soort van wetenschap die ik in kan zetten?
Tsja, je kunt streven naar de wohltemperierter hoover en kicks in Pythagoras stemming maar als je iets beters te doen hebt dan zou ik gewoon mijn gehoor volgen.
 
Als je iets in Live wilt selecteren terwijl het window geen focus heeft en zodra je erop klikt komen ineens je plugins tevoorschijn op de plek waar je wilde klikken.

 
Dat je in live op de tijdlijn wil inzoomen en hij zoomt 5 meter verder in zodat je weer op zoek kan naar waar je wél wou zoomen. Dat vloek ik ZO LUID KUTBAK - en hij flikt t ELKE keer
 
Net een addac 105 in elkaar gesoldeerd, zorgvuldig gewerkt, de ic's waren al gedaan, wat kan er mis gaan... Alles aangesloten, maar geen geluid, de hp/bp/lp, frequency draaien, niets bij alle 4 voices.
Alles opnieuw inspecteren, alles reflowen, ferm vloeken... Nog steeds geen geluid. Toch eens de handleiding bekijken...
Mijn oog valt opeens op een zinnetje...if [DECAY] is fully anti-clockwise then it also works as a Mute.
Uiteraard de enige knopjes waar ik niet aan gedraaid had.
 
man man man. Kom er net achter dat ik al lange tijd zonder mijn sub aan het werk ben. Wilde iets zonder sub luisteren, klik op het bypass pedaal. Hmm, geen ledje die aan gaan. Batterij zal wel op zijn. Open geschroeft, 9 volt batterij helemaal aan gort, waardoor het pedaal continue in bypass mode stond....

WhatsApp Image 2024-02-24 at 13.42.58.jpeg


1. Die Hedd 05s blijven toch ook zonder sub een lekker potje laag geven
2. Kan wat tracks opnieuw gaan mixen :stupid
3. Gelukkig maak ik niet zo heel veel af en gaat het maar om 2 a 3 tracks....
4. Dikke sub in de studio nu!
 
Ik kom 5cm breedte en 2cm diepte te kort in mijn synthmeubels om de nieuwe mastersynth comfortabel te plaatsen. Ik kan nu moeilijk bij de knoppen van de HD recorder, al heeft die voor het meeste een remote. Het alternatief is de FX en mixstapels elders onderbrengen, maar dat wordt zo'n enorm bekabelgedoe en waarschijnlijk nog een boel langere kabels ook...

Custom alu dun zijkantje voor de synth maken ala JP8? Scheelt ook een paar cm per kant... :)

Goed nieuws: de Wavestate krijgt nu wel een betere plaats na deze reorganisatie.
 
ik schroefde de zijkanten vd midas mixers er altijd af, en deed dat ook met de behringer BCR2000 - die brede spullen die je smaller kan maken, gewoon doen. Ik denk er nog over om van een oude motu midi rack unit de oren af te zagen, dan past ie onder mijn rack (er in is al vol) hehe
 
Veel (vintage) synths hebben een low en high output. Maar WAAROM kon men het niet gewoon eens worden of dat dan high volume danwel high z betekent? Na jarenlang de preamp bij de Minikorg 700 veel te hoog te hebben moeten draaien, sloot ik hem nu maar eens op "LOW" aan.

DAT WAS LUID!
 
Heel de studio aansluiten om dan te merken dat er iets niet praktisch staat en dus verplaatst moet worden. En dat is dan niet een synthje maar het FX rack. Even driehonderd kabeltjes uit- en inkoppelen...

Maar nu kan ik tenminste mijn fx tweaken.
 
Hola,

Een oplossing is om ruimte achter je keys en opzet te houden!
Kan je er normaal bij :D

Groeten van Andreos:)
 
In mijn kamertje betekent dat dan wel dat ik niet meer voor mijn instrumenten zou kunnen, en daar hecht ik ook wel enige waarde aan.
Herkenbaar.. 😓
 
Kabels die net te kort zijn. Kabels die veel te lang zijn. Kabels die overal lopen waar je ze niet wil en niet lopen waar je ze wel wil. Kabels.
 
Kabels die aan 1 kant niet ingeplugd zijn maar aan de andere kant schijnbaar wel en je hebt geen idee welke kabel het zou zijn.
 
Patchbay die net geen goed contact heeft.. Midi kabel gebruiken voor sync 24 en dan vergeten dat het geen midi is. Midi kanaal nummer vergeten.
 
Twee Korg midicontrollers kopen en dan met geen mogelijkheid ze aan de praat krijgen tot je na lang zoeken op het internet er achter komt dat Korg alleen werkt op channels 1 t/m 10 en daarboven niet. :?:stupid
Ze hebben een software tool KORG MIDI Driver Uninstall Utility die dan andere devices verwijderd die je daarna weer op een verdere plek terug zet nadat de Korgs aangesloten zijn.
Het is alweer wat jaren terug maar het was wel een zoekplaatje indertijd, ben je eerst van alles aan het proberen voor je uiteindelijk bij dit uitkomt.
 
Dat een power off on cyclus al je rack fx naar default zet en je uiteraard nooit weet welk fx t was tenzij je foto nam
 
Kabels die net te kort zijn. Kabels die veel te lang zijn. Kabels die overal lopen waar je ze niet wil en niet lopen waar je ze wel wil. Kabels.
Ik heb net besloten een tweede mixer te gaan daisychainen. Al het bovenstaande plus kabels bestellen.
 
Back
Top