Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

weer een presetje erbij gemaakt vanavond, wat begon met een poging tot bladerunner blues is uiteindelijk meer "verslagen blaas instrumenten/orgel" geworden niet wat ik wou maar klinkt best oke :P
 

Attachments

  • 2024-04-23 21-55-04.mp4
    7,8 MB
Vandaag voorbereid voor optreden donderdag en daarbij een solosound gemaakt voor het bluesnummer Spoonful. Ontdekt dat als ik de clavinet door de leslie stuur in stop mode en de gain van de leslie fors opendraai dat dit een fijne distortion geeft. Beter dan de distortion in de fx sectie. Met allebei aan is het helemaal gaaf. Kijken hoe het donderdag in het echt bevalt.
 
heb mijn synths gefilmt. over gepraat en net gedaan of ik er verstand van heb.
ook aan een maat gevraagd of de Buchla Easel die ik ga kopen ok is.
Dus meer praten en weinig aan de knopjes gezeten.
 
In n doos gestopt en verzonden: de microsampler van Korg. Nooit wat mee gedaan.
 
Ik heb een gruwelijke 7bands buizen eq op mn uno synth pro gezet.. love it.
 
In't echt :D 100,- top ding. Douk audio T8 PRO
169431-f9a5af47382e9d02f5e0d17bc4da9d19.jpg
 
Een experiment met zelf een sample maken op de Emulator. Niet te ver mee gegaan, want ik kan nog niet saven. Ik moet ook nog wat afleren om teveel amp envelope in de waveform te bakken, dat kan immers ook met...de amp envelope.

En rackrails aan mijn 19"spul geschroefd. Pro-tip: als je onderaan een groot, zwaar 19" apparaat zet heb je geen 19" rack nodig, alleen rackrails. Net zo stabiel en kost erg weinig. En compacter kan niet meer.
 
Tevreden van? ben zelf van plan de Nobsound amp te kopen van hen om aan te sluiten op simrig. rechtstreeks bij hen besteld of via Amazon..?
Ja ik zit al twee uur knoppen te draaien wat een heerlijk ding. Gewoon profi kan ik wel zeggen met xlr balanced in en uit. Ik gooi nu gewoon even om te testen via mn mac wat spotify op via de T8 Pro, door mn Analog HEAT mk2 :halleluja love it! Op aliexpress had een deal 104,- was er ook binnen 5 dagen haha.
 
Vind ze alle drie goed.
De skylight tape delay bv erg lekker. Soms klonk die bijna als mijn Wem Copycat tape delay. Die heb ik maar weg gedaan.
De Astra kan veel toevoegen en het geluid echt dik maken maar soms lijkt hij maar weinig te doen.
Alle drie samen heb je alle basis fx in een aantal smaken.

Ik ben iig erg tevreden met deze combi.
Gewoon ook lekker simpel. paar knoppen en gaan.
 
Alleen de module.
Die heeft midi usb host.
Ga dat met de analog keys en/of OP1 proberen. de analog keys heeft ook 4cv outs en lfo's en envelopes.
het koffertje met keys haal ik wellicht ooit nog.
of een dubbel rack waar dan de keys en 208c in kunnen en wat andere modules.
 
Back
Top