Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Grappig dat 't MiniDisc format het destijds ook nog tot multitracker-gebruik geschopt heeft (4 tracks).

DCC is dat niet overkomen (terwijl 't meen ik zowaar 9 'headslots' had), maar die daar gebruikte MR-kop had dan weer wel een gebruik in die Onstream tape cartridges (dataopslag).

OK, ... zijn we inmiddels al toe aan de draadrecorders? :D
 
DCC geheugen weg alles vergeten/ kapot uit de tijd dat de EEPROMS e.d. nog niet gemaakt werden.
MD is behoorlijk onbetrouwbaar bij me.
Allebij in onbruik. Ik draai alleen muziek die ik op dit forum tegen kom. En verder bewaar ik heel de troep van vroeger. Diep in opslag.

[SIZE=4]Nap[/SIZE] Doet die 404 mkII het goed met midi out?
Huh? Ik denk dat van alle minidiscs die ik heb (paar 100) er 1 is die t niet doet en dat was al nieuw zo. Vers riempje er in en doet t na 25 jaar of langer nog prima. Enkek die dikke draagbare sony reeks, die ene lijkt overledenen. Ik heb er 5 tal denk ik. Eentje heeft mijn broer. Ooit doe ik er eens n hainbach gast forward doorspoel met galm projectje mee. Met pitch down want dat hebben er 2
 
O ja draadrecorders! Ik woonde nabij t radiomuseum en daar staan er… ik wou er eentje toen ze verhuisden overnemen maar dat was geen optie, die gingen ze allen houden. Ze hebben zelfs van die wassen buizen spelers.
 
mijn walkman was ok. todat de batterij opraakte en de boel vertraagte of als ik met a
skaten er boven op viel.
 
We zijn een weekje naar Barcelona, en daar heb je een heleboel leuke muziekwinkels. Gewoon in een zijstraat van de ultiem-toeristische Ramblas. LP's, CD's en T-shirts voor 15 euro. Ook veel metal-shops in superkleine pandjes, echt leuk. Dan merk je meteen hoe dodelijk saai de (meeste) Nederlandse centra zijn geworden. H&M, Primark, McDonalds en zelden een verrassende winkel, want de huur is onbetaalbaar.
 
Yep, en dan mag je ook nog eens de hoofdprijs betalen om je waggie ergens te stallen terwijl je door de eenheidsworst winkelstraten loopt. Geen wonder dat er een hoop ketens omvallen.
 
Ahum, (open deur) die NL-winkelcentra zijn toch gewoon & simpelweg het gevolg van het (online-)koopgedrag van de burgers alhier?

Idem qua onze regering(-in wording), prima afspiegeling van het zooitje burgers dat we er zijn... :doei:

(En dat in meer landen uiteraard)

OK, terug naar Barcelona, ik ben benieuwd of dat muziekzaakje (ook vlak bij de Ramblas) er nog zit waar de Rickenfakers gewoon brutaal naast de echte Rickenbackers aan de muur hingen ;)
 
Ahum, (open deur) die NL-winkelcentra zijn toch gewoon & simpelweg het gevolg van het (online-)koopgedrag van de burgers alhier?

Even off-topic. Er zitten commerciële uitbaters achter die winkelcentra. Dan mag je bij hun voor veel geld een lang huurcontract tekenen. Als kleine zaak durf je die gok gewoon niet aan. Soms heb je nog wel eens een leuke pop-up store, maar dat is dan voor een paar maanden, tot er weer een saaie formule in komt. En soms zitten die panden ook gewoon maanden en soms nog langer dicht. Het doorgeschoten marktdenken, alles draait om geld.

In Deventer pakken ze het anders aan en daar zitten meteen 4 of 5 leuke platenzaken in het centrum. Combineer dat met de prachtige binnenstad en dat is altijd een fijn dagje weg.

https://archive.is/wYSIJ

OK, terug naar Barcelona, ik ben benieuwd of dat muziekzaakje (ook vlak bij de Ramblas) er nog zit waar de Rickenfakers gewoon brutaal naast de echte Rickenbackers aan de muur hingen ;)

Geen idee. Ik heb wel idee dat ze die T-Shirts gewoon zelf op zolder drukken. Logootje zoeken op internet en klaar 😀
 
En dan heb je in winkelcentra ook nog eens winkeliersverenigingen...niet zelden met grote vissen die bepalen hoe er in de vijver gezwommen mag worden...
 
JA HAHAHA WE GAAN EVEN BELLEN MET EEN LUISTERAAR HAHAHA
- 'Met Anne Loes'
HAHA HALLO ANNE LOES WAT BEN JE AAN HET DOEN HAHA
- 'Gewoon lekker thuis'
HAHHAA GEWOON LEKKER THUIS MET JE POES, ANNE LOES HAHAHAHA -sidekick: HAHAHAHA
- 'Hahahaha'
EN WAT DOE JE VOOR WERK, ANNE POETS? HAHAHA
- 'Ik zit in de administratie haha'
NOU DAN HOU JE ZEKER WEL VAN LEKKERE NUMMERTJES HAHAHAHAHA - sidekick: HAHAHA
- 'Nou hahahaha'
ZULLEN WE DAN EEN LEKKER NUMMERTJE VOOR JE DRAAIEN? HAHAHA - sidekick: *PROEST*
- 'Doe maar iets van Django Wagner haha'
Doet me aan deze denken…

 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
CD score, allen max 1 euro per stuk: Tom Waits Atlantis reissues, Neil Young live, Johny Cash American V...

Vrouwlief wou eens een Adèle CD. 1 rommelmarkt en 1 euro later was dat ook geregeld.
 
Net over de grens zit een heuse platenzaak met voornamelijk vinyl. Heel netjes en een ruime keuze. Moet ik wat vaker gaan neuzen...
IMG_20240406_132449_HDR.jpg
 

Attachments

  • IMG_20240406_132402_HDR.jpg
    IMG_20240406_132402_HDR.jpg
    292,4 KB · Bekeken: 29
  • IMG_20240406_124110_HDR.jpg
    IMG_20240406_124110_HDR.jpg
    232,4 KB · Bekeken: 29
  • IMG_20240406_132552_HDR.jpg
    IMG_20240406_132552_HDR.jpg
    173,3 KB · Bekeken: 29
En hier wat aanwinsten van de laatste weken.
Vooral blij met The Big Blue en The Atlantic. Mooie soundtracks. Maar ook Eurythmics, Doe Maar, Kitaro...ach, allemaal! Lol
 

Attachments

  • IMG_20240407_083354~2.jpg
    IMG_20240407_083354~2.jpg
    209 KB · Bekeken: 21
Back
Top