Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Iedereen die toen DCC gebruikte, had later een Windows telefoon - en dan het liefst ook nog in zo'n holster aan zijn riem en een bluetooth set uit het oor hangend. Decidedly uncool :D
 
Jeetje, was het zo erg in Den Bosch? Bij ons in Groningen ging de DCC600 gepaard met een Motorola Timeport L7089 (met zo'n stijf piemeltje) en later in Utrecht Nokia 3310, Nokia 6300 (the best ever!!), Nokia 5800 XpressMusic, Siemens M35i (gratis van de Postbank, ruk ding). Pas nadat ik van de Atari STFM1040 met Fostex R8/MPT overstapte naar een Mac G4-450 kwam een tweedehands iPhone 4 in bezit en toen was ik opeens weer een hipster.
Ik heb ze allemaal nog. Da's zeker ook weer niet goed?
 
Veel van onze Cd's zijn naar de kringloop of rommelmarkt gegaan. Maar ik heb nog wel wat oud vinyl op de zolder liggen, inclusief de oude platenspeler die ik destijds op mijn slaapkamertje had staan, ik denk dat hij het nog steeds doet....Ik heb ook nog de complete "Synthesizer Greatest" serie van Star.Inc, compleet met de later verkrijgbare doos waar alles in past. Die doe ik niet weg. In mijn auto zit af fabriek een HDD waarmee ik de Cd's kan opnemen. Daar wil ik alles nog eens een keer gaan opzetten....onderweg naar het vakantie adres altijd goede muziek....:)
 
Jeetje, was het zo erg in Den Bosch? Bij ons in Groningen ging de DCC600 gepaard met een Motorola Timeport L7089 (met zo'n stijf piemeltje) en later in Utrecht Nokia 3310, Nokia 6300 (the best ever!!), Nokia 5800 XpressMusic, Siemens M35i (gratis van de Postbank, ruk ding). Pas nadat ik van de Atari STFM1040 met Fostex R8/MPT overstapte naar een Mac G4-450 kwam een tweedehands iPhone 4 in bezit en toen was ik opeens weer een hipster.
Ik heb ze allemaal nog. Da's zeker ook weer niet goed?
Ik woonde toen nog in Noord-Holland :D

Maar cheintje hoor, DCC was natuurlijk dikke prima. Maar ik zat in kamp MD vooral vanwege het niet hoeven spoelen en de kekke kleine schijfjes.
 
Jeetje, was het zo erg in Den Bosch? Bij ons in Groningen ging de DCC600 gepaard met een Motorola Timeport L7089 (met zo'n stijf piemeltje) en later in Utrecht Nokia 3310, Nokia 6300 (the best ever!!), Nokia 5800 XpressMusic, Siemens M35i (gratis van de Postbank, ruk ding). Pas nadat ik van de Atari STFM1040 met Fostex R8/MPT overstapte naar een Mac G4-450 kwam een tweedehands iPhone 4 in bezit en toen was ik opeens weer een hipster.
Ik heb ze allemaal nog. Da's zeker ook weer niet goed?
De overstap van zx spectrum en commodore 64 naar 1040st was mega
 
Ik kan me nog herinneren dat iemand MSDOS beter vond dan Amiga Workbench. 'Multitasken, dat heb je niet nodig' zei die.

Nee idd, lekker je floppen formatteren en dan de hele tijd kijken op hoeveel % je al bent, ipv, floppen formatteren terwijl je aan het gamen bent en tegelijkertijd af en toe zit te chatten op een bbs en nog wat andere dingen doet. Waarom zou je dát willen!
 
Ha, nog zo'n 50+'er :D. Ik heb nog een officieel op DCC uitgegeven Best of Tears For Fears. Dus ja. MiniDisc? Geen idee. Als ik @Disharmonic goed begrijp is geen enkele geluidsdrager nog hedendaags en luisteren we beter naar radio-achtigen om een beetje bij te blijven.
Nee, geen 50+'er. :)
Ik koop nog steeds muziek op CD, en FLAC (Bandcamp). "Hedendaagser" dan FLAC zal het nooit worden, tenzij je graag marketingpraatjes gelooft.
 
Iedereen die toen DCC gebruikte, had later een Windows telefoon - en dan het liefst ook nog in zo'n holster aan zijn riem en een bluetooth set uit het oor hangend. Decidedly uncool :D
Wanne zwets ;) Meerdere DCC decks, nul van die andere dingen.
 
Maar cheintje hoor, DCC was natuurlijk dikke prima. Maar ik zat in kamp MD vooral vanwege het niet hoeven spoelen en de kekke kleine schijfjes.
Ja dat spoelen idd voordeel v disc tov tape, alhoewel die latere/laatste generatie DCC-decks wel bloedjesnel was (met gelukkig tijdig wat langzamer wanneer tape-end in zicht kwam :) )

BTW, aanvullende reden voor DCC-gebruik alhier in Eindhoven zal ook wel de prijsstelling van al dat gerei (decks & tapes) bij m'n werkgever destijds zijn geweest ;) (en natuurlijk de fun&'trots' dat er ICs van onze designafdeling in zaten).
 
Ik heb in mijn hele leven 1 x een DCC speler en tape gezien.
Wel een DAT recorder gehad en die ook eens meegenomen naar een dikke studio in Amsterdam en daar een muziek project met 50 man op opgenomen.
 
DCC geheugen weg alles vergeten/ kapot uit de tijd dat de EEPROMS e.d. nog niet gemaakt werden.
MD is behoorlijk onbetrouwbaar bij me.
Allebij in onbruik. Ik draai alleen muziek die ik op dit forum tegen kom. En verder bewaar ik heel de troep van vroeger. Diep in opslag.

[SIZE=4]Nap[/SIZE] Doet die 404 mkII het goed met midi out?
 
Even een zijpad. Van de LP`s vandaan. Maar het gaat ook over opslag bewaren en uitlkiezen.
`K heb de gewone / ouwe zonder midi uit. (404) Was benieuwd hoe snel die midi sequensenses weg kom sturen.
In dat geval stuur je de midi boodschappen naar een synth of drumcomputer.
Waardoor je de starre sample loop nog van klank kan laten veranderen.
Met m`n computer daw lukt dat ook wel maar eer die is opgestart ben ik een kwarier verder met veilig tweaken.
Met de kans op computer errors defragmenteren / opschonen dan maar en weer een arrangement klaar zetten.
Want met de nog kortere data van midi (minder Kb) moet er nog meer klaar gezet worden. Weten wat je wil met veel geduld.
Dersondanks kan de daw een continue stroom midi data weg sturen zonder dat het onderbroken lijkt want dat is nog minder muzikaal.
 
Laatst gewijzigd:
Minidisc -> Werden daar echte releases op uitgebracht?
Zeker wel! Zie deze lijst maar eens. Op Discogs vind je ze ook terug, zoals deze van Radiohead bijvoorbeeld:

1708502968673.png
1708502984065.png


In mijn herinnering waren die overigens schreeuwend duur. En nog kleiner maken dan een CD was ook niet bevorderlijk voor het artwork.

Ik heb veel met MiniDisc gewerkt, veelal als backingtracks live. Dan kom je wel tegen wat issues aan te lopen. Bv dat de 10 seconden stootbuffer niet tegen een trillend podium kan en dus gaat skippen. Of twee keer een defect laserblok (uiteraard precies tijdens een optreden, nooit bij een repetitie...).
Een groot nadeel vond ik dat de kopieerbeveiliging ook eigen opnames kopiëren in de weg zat. Als ik wat had opgenomen (eigen werk), maakte ik daar via de optische uitgang een kopie van naar een andere speler. Maar die kopie kon je dan verder niet meer kopiëren.
 
Zeker wel! Zie deze lijst maar eens. Op Discogs vind je ze ook terug, zoals deze van Radiohead bijvoorbeeld:
Ik heb veel met MiniDisc gewerkt, veelal als backingtracks live. Dan kom je wel tegen wat issues aan te lopen. Bv dat de 10 seconden stootbuffer niet tegen een trillend podium kan en dus gaat skippen. Of twee keer een defect laserblok
Bij mij ook onbetrouwbaar en met errors was de minidisk. Weer opname wissen nog eens proberen om het er op te zetten. Beetje matige MP3 kwaliteit.
 
Bij mij ook onbetrouwbaar en met errors was de minidisk. Weer opname wissen nog eens proberen om het er op te zetten. Beetje matige MP3 kwaliteit.
Qua geluidskwaliteit vond ik het prima, niet zo goed als CD inderdaad maar toch beter dan een matige MP3. Maar soms inderdaad wat onbetrouwbaarder. Een aantal keer gehad dat bij kleine bewerkingen het schijfje ineens "leeg" was, blijkbaar iets corrupt geraakt. Maar over het algemeen toch veel mee gedaan, vond het een prima opvolger van cassettebandjes (die raakten nog veel vaker stuk doordat de tape opgegeten werd...).

Vorig jaar mijn MD-speler met schijfjes met een behoorlijke winst verkocht. Blijkbaar is er toch nog een markt voor.
 
Even een zijpad. Van de LP`s vandaan. Maar het gaat ook over opslag bewaren en uitlkiezen.
`K heb de gewone / ouwe zonder midi uit. (404) Was benieuwd hoe snel die midi sequensenses weg kom sturen.
In dat geval stuur je de midi boodschappen naar een synth of drumcomputer.
Waardoor je de starre sample loop nog van klank kan laten veranderen.
Met m`n computer daw lukt dat ook wel maar eer die is opgestart ben ik een kwarier verder met veilig tweaken.
Met de kans op computer errors defragmenteren / opschonen dan maar en weer een arrangement klaar zetten.
Want met de nog kortere data van midi (minder Kb) moet er nog meer klaar gezet worden. Weten wat je wil met veel geduld.
Dersondanks kan de daw een continue stroom midi data weg sturen zonder dat het onderbroken lijkt want dat is nog minder muzikaal.
Ik heb geen ervaring met de SP-404 II om externe toestellen mee te sequencen, dus daar kan ik ik verder niet echt iets zinnigs over zeggen.
 
Het Sony Minidisc systeem vond ik wel prettig. Handig knippen en plakken. Weinig problemen mee gehad. Wat retry errors, maar niet vaak.

Wat geluk gehad afgelopen week:
 

Attachments

  • IMG_20240221_182842_HDR~2.jpg
    IMG_20240221_182842_HDR~2.jpg
    131 KB · Bekeken: 32
Back
Top