EMU Factory Roms

Bedankt. Dan zal ik ze denk ik wel in Logic X Sampler kunnen gebruiken.

in ieder geval bedankt voor de tip :okdan:
 
Even geprobeerd en ik sleep de wave files zonder problemen in EXS24. Erg blij met deze collectie :halleluja. Voor de synth geluiden top, maar ook zeker voor de percussie geluiden! Erg bruikbaar.

Voor de liefhebber, deze ROMS zitten in de collectie:
  1. Mo'Phatt
  2. Orbit 8080
  3. Orbit-3
  4. Planet Earth
  5. PROcussion
  6. Production Set
  7. Proteus 1
  8. Proteus 2
  9. Proteus 3
  10. PX-7
  11. SP-1200
  12. Synth Mania
  13. Vintage Keys
  14. Vintage Pro
  15. Virtuoso 2000
  16. Xtreme Lead-1
 
Hoe staat het met de rechten van dit? Is herdistributie icm. met een eigen gecreëerde toepassing (kan hard- en/of software zijn) toegestaan, commercieel dan wel niet-commercieel?
 
Ik heb wel eens vergelijkbaar een rom content gekocht voor gebruik in de Dimension synth van Cakewalk en voor gebruik in Proteus X2, maar in hard/software die niet van Emu is heb je niet dezelfde filters en effecten als in de originele hardware dus het klinkt vaak echt niet bijzonder. En Proteus X2 draait niet meer fatsoenlijk onder windows 10 en heeft geen editing mogelijkheden en Emulator X (die wel 64bit compatible is) is nergens te vinden en ook geen support meer. Dus ik heb nog altijd wel oren maar een command station in goede staat met XL rom. Ik had liever een 2021 up-to date Emulator X gehad waarin al die oude presets ook zo klinken als op de hardware.
 
Heel erg blij mee. Bedankt. Dit gaat een fijne combinatie tussen mijn BitBox en Morpheus worden :)
 
maar in hard/software die niet van Emu is heb je niet dezelfde filters en effecten
Wacht dacht je van de modulatie? Bekijk voor de lol eens de manual van de EMU Morpheus. Over de 50 "function generator curves". Envelopes die temposynced kunnen zijn (ook in bijv. de XL1). Maakt allemaal geen geluid, maar kan zo`n drastisch effect op je sound hebben. Mocht je dit in moderne hardware willen vinden, kom je toch al snel uit bij bijv. Mutable Instruments Tides icm Stages of de Rossum Electro Control Forge.

In de samplepacks zijn, met een beetje speuren, ook de golfvormen van de EMU Morpheus te vinden. Een deel zit in de Synthmania en in de Proteus1 mappen.

Ik beleef er (de samplepacks) in ieder geval veel plezier aan en het geeft mij een leidraad om te ontdekken wat voor type (eigen) sample goed bij welk type filter van de Rossum Morpheus zou passen. Maar dat is waarschijnlijk voer voor een ander topic.
 
Ik heb die Proteus VX sample collectie al een tijdje, mss via ebay

ik heb die 'exb' EMU banks omgezet naar losse wav samples met EXS - extreme sample converter,
 
Okey, merci, nu kan ik er aan uit,, en idd, die EMU Factory Roms had ik al,,

ja, die 'april' vis foto,
 
Hoe staat het met de rechten van dit? Is herdistributie icm. met een eigen gecreëerde toepassing (kan hard- en/of software zijn) toegestaan, commercieel dan wel niet-commercieel?
Er staat: "these samples are provided for free from one musician to another. Please be cool to other musicians and not resell them. However please use and enjoy in your music or productions".

Dat betekent dat je ze mag gebruiken in je muziek en producties. Je mag ze NIET verkopen.
Aardig is het wanneer je, bij gebruik, deze site/makers vermeld bij je producties.
 
Er staat: "these samples are provided for free from one musician to another. Please be cool to other musicians and not resell them. However please use and enjoy in your music or productions".

Dat betekent dat je ze mag gebruiken in je muziek en producties. Je mag ze NIET verkopen.
Aardig is het wanneer je, bij gebruik, deze site/makers vermeld bij je producties.
Ja, dat had ik ook gelezen, maar juridisch gezien is dit gatenkaas. Veel te vaag en nogal open voor interpretatie wat de genoemde woorden en termen precies betekenen. Je zou het kunnen lezen zodat je de samples an sich niet mag verkopen, maar gebruik in producties mag wel en dan kun je producties heel ruim opvatten. En wat je met zo'n productie mag doen, waar dan wel geld bij betrokken kan raken. Zomaar één van de vele interpretaties die je kunt bedenken. Als het zo vaag is geformuleerd, dan kun je vraagtekens zetten bij de rechtmatigheid van deze distributie van samples.
 
Ja, dat had ik ook gelezen, maar juridisch gezien is dit gatenkaas. Veel te vaag en nogal open voor interpretatie wat de genoemde woorden en termen precies betekenen. Je zou het kunnen lezen zodat je de samples an sich niet mag verkopen, maar gebruik in producties mag wel en dan kun je producties heel ruim opvatten. En wat je met zo'n productie mag doen, waar dan wel geld bij betrokken kan raken. Zomaar één van de vele interpretaties die je kunt bedenken. Als het zo vaag is geformuleerd, dan kun je vraagtekens zetten bij de rechtmatigheid van deze distributie van samples.
Nu hou ik van gatenkaas, maar goed dat je dit punt benoemd! Met de Kyma software kan wel worden voortborduurt met het 'genetisch materiaal' van deze wavetables. Zie link
 
Back
Top