Melodic Vocal Techno // Semi Live

prima gedaan maar is dit niet gewoon trance of heet trance nu techno met een woordje (melodic/vocal etc.) ervoor?
Geen idee, van Trance mensen hoor ik weer dat het geen trance is..


I’m confused…. Wait… Maybe I’m not 😁
 
Mooie setup heb je! Kan me voorstellen dat je daar lekker je ding kunt doen, en word geïnspireerd door de ruimte en de apparatuur die je hebt. Fijne track, geen trance, daarvoor mist net de body die je hebt in trance en nog wat andere elementen. Desalniettemin zou het niet misstaan op een trance feest.
 
  • Duimpje
Duimpjes: jrs
prima gedaan maar is dit niet gewoon trance of heet trance nu techno met een woordje (melodic/vocal etc.) ervoor?
Dat klopt wel een beetje. Genoeg tracks die tegenwoordig onder het genre melodic techno worden gezet, maar jaar of 20 geleden was het gewoon trance.

@jrs leuke track en mooie setup!
 
Mooie setup heb je! Kan me voorstellen dat je daar lekker je ding kunt doen, en word geïnspireerd door de ruimte en de apparatuur die je hebt. Fijne track, geen trance, daarvoor mist net de body die je hebt in trance en nog wat andere elementen. Desalniettemin zou het niet misstaan op een trance feest.
Thanks! Het werkt inderdaad super nu in deze ruimte. Elke keer dat ik er binnen ga komt er een nieuwe track uit tegenwoordig. Heerlijk! Genre is ook maar een hokje. Er is tegenwoordig zoveel 😄
 
Goeie plaat! Op m’n tel geluisterd, maar daar klinkt t ook prima op. Ben ook niet zo’n fan van het toe-eigenen van het woord techno (wat voor mij synoniem staat aan rauwe industriële stampers), maar ik ben niet van de taalpolitie verder.

Lekkere productie met goede opbouw en mix 🤘
 
  • Duimpje
Duimpjes: jrs
Goeie plaat! Op m’n tel geluisterd, maar daar klinkt t ook prima op. Ben ook niet zo’n fan van het toe-eigenen van het woord techno (wat voor mij synoniem staat aan rauwe industriële stampers), maar ik ben niet van de taalpolitie verder.

Lekkere productie met goede opbouw en mix 🤘
Dank je!! Je hebt wel gelijk.. misschien dat melodic house of progressive house beter is. Het valt misschien ook niet echt helemaal in een hokje, kan ook natuurlijk 😁
 
Klinkt niet verkeerd. Een paar puntjes al luisterend:
- Ik kan de vocal nauwelijks verstaan. Ze staat niet erg hard of andere geluiden zitten de vocalen in de weg.
- De mix klinkt sowieso een beetje wollig (ofzo). De kick knalt niet echt. In de eerste paar seconden dacht ik dat er een beetje galm op het geheel zat, maar misschien is het gewoon dat de boel te vol zit en het totaal te hard door de compressor en/of limiter is gehaald. Op 2:00 hoor ik volgens mij ook een raar volumedipje, misschien heeft dat er ook mee te maken.
- Waar is een fatsoenlijk einde?

En nog twee waardeloze centen: Het lijkt voor mij in ieder geval meer op trance dan op techno. :)
 
Back
Top