opslaan verschillende fadersposities per pattern roland tr8s

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
599
Dag mensen :doei:

Als ik van een pattern de faders instel en deze pattern opsla, en hierna bij een andere pattern ook de faders instel en deze pattern opsla, dan merk ik dat dit uiteindelijk geen verschil uitmaakt want als de patterns afspelen dan wordt altijd gebruikgemaakt van de actuele stand van de fadersposities? :stupid

Weet iemand hoe je de posities van de faders van iedere pattern apart kunt opslaan? :kroon:

volgens Forum zou het moeten lukken via utility -> general -> manual mode, maar dan wordt nog steeds niet vermeld welke onderliggende optie werkt.. Ik heb ze allemaal es getest en op zicht lukt geen één mij me.. :beard:

help!! :luv:
 
Dag mensen :doei:

Als ik van een pattern de faders instel en deze pattern opsla, en hierna bij een andere pattern ook de faders instel en deze pattern opsla, dan merk ik dat dit uiteindelijk geen verschil uitmaakt want als de patterns afspelen dan wordt altijd gebruikgemaakt van de actuele stand van de fadersposities? :stupid

Weet iemand hoe je de posities van de faders van iedere pattern apart kunt opslaan? :kroon:

volgens Forum zou het moeten lukken via utility -> general -> manual mode, maar dan wordt nog steeds niet vermeld welke onderliggende optie werkt.. Ik heb ze allemaal es getest en op zicht lukt geen één mij me.. :beard:

help!! :luv:
Ik zit niet in de buurt van mijn TR8s om te testen, maar kun je dit niet oplossen door je Kit op te slaan? Volgens mij staat in de Kit het volume opgeslagen per Instrument en ook de Panning, FX etc
 
De stand van je faders opslaan heeft volgens mij geen zin, je moet het level van je instrument afstellen in de instrument properties en opslaan met je kit.

Ik zette altijd de faders op max en daarna stelde ik de levels af per instrument. Dan kun je vervolgens live met de faders de geluiden infaden, zonder dat ze te hard worden.
 
Laatst gewijzigd:
Ok bedankt! Als je dan 1 kit gebruikt, bv. van de tr909, en dit toepast op 2 patterns met telkens een andere level voor de instrumenten, dan dupliceer je de kit anders kan dit niet?
 
Als ik een pattern maak met een kit, waar bij ik de levels van de instrumenten apart instel via de mixermenu en dit zo opsla, maar ik gebruik in een andere pattern dezelfde kit, dan neem hij automatisch de levels van de instrumenten mee van de vorige pattern. Hoe kan dit apart??:stupid
 
Dan moet je die als een andere kit opslaan. De levels worden per kit opgeslagen. Patterns staan hier los van.
 
Back
Top