Free Lo-Fi TX81Z FM bass sample pack

peterdh

Collabs
Lid sinds
13 april 2007
Berichten
2.914
Locatie
Santpoort-Noord

Enige jaren geleden heb ik wat bass patches op mijn vintage Yamaha TX81Z geprogrammeerd. De TX81Z heeft wat ruis in zijn outputs, vandaar “lo-fi”. Ik heb de patches ge(multi)sampled in Wavelab door mijn Echo Audiofire 8. Genre: House/Techno.

Ik maak meestal mijn patches “from scratch”, maar deze keer heb ik ook wat variaties gemaakt op de bekende “Lately bass” patch. Grappig detail: Veel samples zijn gemaakt van patches op de TX81Z die nutteloos zijn omdat er maar 1 of een paar noten goed klinken. Maar als je deze noot sampled, dan krijgt het geluid een chromatisch nieuw leven in je sampler. Dit geeft toch unieke bass geluiden.

Het zijn in totaal 234 (multi)samples en ze zijn key labeled. Het sample pack komt in 4 formaten: Het 24/16 bit Wave format en het 24/16 bit AIFF format.

Het is freeware en je mag het gratis gebruiken in je producties.

Veel plezier ermee!

Hier is de audio demo:

Hier vind je de downloadpagina op rekkerd: FREE: Lo-Fi TX81Z FM Bass Sample Pack by Peter den Herder
 
Laatst gewijzigd:
Laatst gewijzigd:
Nog niet beluisterd, maar top dat je het zo deelt! :okdan:
 
cool, Demootje klinkt goed!
als ik weer thuis achter de knoppen zit dan zal ik hem eens downloaden! thanks voor het delen.
Ik ben zelf vaak te lui om multisamples op te nemen (heb er wel software voor), maar vind het wel leuk om mee te experimenteren op de waldorf quantum :)
 
Back
Top