Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Beetje lopen jammen met de Sp16 and Easel.
En mijn Matrixbrute verkocht.
Beetje pijnlijk omdat het een vette synth is.
Maar goed hij neemt te veel ruimte in.
 
de vers van de pers nieuwe noisy 2 software van expressive E aan het uitproberen, gratis gekregen omdat ik nu al 3 weken achter mijn touche bestelling aan zit... maar 90(150euro) software gratis krijgen vind ik zeker niet erg :D

moet zeggen dat ik er de ballen nog niet van snap best een unieke vst volgens mij.... je kiest een basis geluid als white noise of iets vaags als rainforest, machine en crytal river? en daar gooi je dan de basis waves als combs over of keuze uit een aantal modal modelen.. not sure wat ze doen maar met wat random dingen uitproberen in een paar minuten toch best wel een bizar geluidje neer weten te zetten
 

Attachments

  • 2024-05-09 00-34-17.mp4
    1,7 MB
Laatst gewijzigd:
de vers van de pers nieuwe noisy 2 software van expressive E aan het uitproberen, gratis gekregen omdat ik nu al 3 weken achter mijn touche bestelling aan zit... maar 90(150euro) software gratis krijgen vind ik zeker niet erg :D

moet zeggen dat ik er de ballen nog niet van snap best een unieke vst volgens mij.... je kiest een basis geluid als white noise of iets vaags als rainforest, machine en crytal river? en daar gooi je dan de basis waves als combs over of keuze uit een aantal modal modelen.. not sure wat ze doen maar met wat random dingen uitproberen in een paar minuten toch best wel een bizar geluidje neer weten te zetten
Interresting.. zo te zien een PM gebaseerde synth?
 
Ik heb zitten kutten met eastwest opus (heb composercloud voor een jaartje om te proberen).

"Kutten" is wel het goede woord, want met een harde schijf van 2 TB alleen voor de muziek dacht ik "blind alles installeren".

Dat was de volgende ochtend een grappige verassing... heel die schijf vol en de foutmelding dat ie de rest niet meer kwijt kon lol.... ik had misschien een beetje uit mn doppen moeten kijken naar hoe groot die libraries waren hahaha...

Alles weer gedeinstalleerd.. je kan ze ook via de cloud previewen en direct downloaden als je ze nodig hebt ... das handiger :D

Verder alles prima, maar als ik een van de orchestrators gebruik crashed het programma consistent binnen paar minuten... ff kijken of ik dat nog gefixed krijg.
 
Halve dag vp9000 gebruikt gisteren. Ga ok m houden voor mezelf of niet? Gisteren wist ik t, vandaag alweer twijfel
 
Vandaag weer een heleboel te koop gezet.
Realiseer me dat de Easel en Syntrx twee synths zijn waar ik diep in wil duiken en goed live wil leren tweaken.

Had ook een lekkere smerige sequence met de Syntrx en analog keys gemaakt in de keuken. daar akkoestische gitaar bij gespeelt. uiteindelijk alles naar de studio verplaatst en opgenomen.
Gitaar ed nog niet....



20240510_094220.jpg
 
Oooh ja en gelijk weer de Analog Keys van MP gehaald.
Hiervoor duophonic de Syntrx bespeeld.
En hij kan ook Buchla voltage. 1.2V/OCt
Dus heb hem wel nodig... ondank dat hij voor mij niet echt gebruiks vriendelijk is.
 
Vandaag weer een heleboel te koop gezet.
Realiseer me dat de Easel en Syntrx twee synths zijn waar ik diep in wil duiken en goed live wil leren tweaken.

Had ook een lekkere smerige sequence met de Syntrx en analog keys gemaakt in de keuken. daar akkoestische gitaar bij gespeelt. uiteindelijk alles naar de studio verplaatst en opgenomen.
Gitaar ed nog niet....

Bekijk bijlage 3848479
Een mooie samenstelling in deze productie die prima werkt! Supernice! :koffie:
 
Hey leuk om te horen. thanks.
Heb er inmiddels ook gitaar bij opgenomen.
Denk dat ik de synth nu nog eens wil doen zodat ik meer met de gitaar kan communiceren.
Ook de baslijn is vrij dikke modder, dus .. tja dat komt nog. Dit is iig het og idee uit de keuken.

ooops de bas miste....
....

 
Laatst gewijzigd:
Hey leuk om te horen. thanks.
Heb er inmiddels ook gitaar bij opgenomen.
Denk dat ik de synth nu nog eens wil doen zodat ik meer met de gitaar kan communiceren.
Ook de baslijn is vrij dikke modder, dus .. tja dat komt nog. Dit is iig het og idee uit de keuken.

ooops de bas miste....
....

Bekijk bijlage 3848504
doet me denken aan een jazz muziekant die iets met game/low bit bliepjes wil maken :P
 
Wat is dat voor ding? Het je dat zelf gemaakt?
de e-ther, een soort theremin maar dan met 2 afstand sensoren in plaats van antenna.
stuurt ofc pitch op 1 as aan en mod wheel of expression op de andere + kan key presses sturen en met knopjes octaaf veranderen


edit, oh en hij kan ook gewoon sine/square/saw/triangle waves sturen trouwens
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de handleiding van mn onbeduidende Korg Nanokeys studio gelezen.. en dit ding kan meer dan ik dacht..
heb lekker lopen rommelen door mn Nano arp naar mn USPX sequencer te sturen en dit ga ik vaker doen. :okdan:
 
  • Duimpje
Duimpjes: L3N
Hey leuk om te horen. thanks.
Heb er inmiddels ook gitaar bij opgenomen.
Denk dat ik de synth nu nog eens wil doen zodat ik meer met de gitaar kan communiceren.
Ook de baslijn is vrij dikke modder, dus .. tja dat komt nog. Dit is iig het og idee uit de keuken.

ooops de bas miste....
....

Bekijk bijlage 3848504
Het resultaat mag er zeker zijn! En hoewel je op 0:57 die F# majeur laat clashen met de sequence. (Een F#m of een inversie van A had daar beter gepast) Is er in geheel muzikaal niks op aan te merken:D

Ik moet er slechts zelf gewoon eventjes aan wennen :engel:
 
Back
Top