Op zoek naar het goedkoopste midi audio interface voor mijn neefje

Lid sinds
2 augustus 2015
Berichten
946
Locatie
Leuven
Hallo,

Ik heb net een nieuw midi keyboard gekocht en wil het oude aan mijn neefje schenken. Het heeft alleen midi in en out dus hij heeft een midi naar usb kabel nodig of een midi-audio interface.
Aangezien hij een laptop heeft die reeds enkele jaren oud is, en Reaper gebruikt met Asio4all vrees ik dat er met die midi naar USB kabel misschien latency gaat ontstaan.
Maar die kabel kost hem 15 EUR en hij heeft eigenlijk geen geld, dus dat is de goedkoopste oplossing. Ik denk zelf dat hij veel beter af is met een goedkoop audio midi interface, want hij gaat waarschijnlijk ook binnekort problemen krijgen met die Asio4all als hij meer en meer plugins gaat gebruiken.

Heeft iemand nog zoiets liggen?

Ik heb even op 2dehands gekeken voor hem:

Deze is binnen zijn budget maar die ziet er echt gaar uit vind ik....


Deze lijkt me wel iets om mee te beginnen maar is direct 20 eur duurder:


En de laatste is nog 10 EUR duurder maar ik heb zelf een Quad Capture voor onderweg en deze lijkt daar wel heel hard op:


Wat is jullie mening? Hebben jullie zelf nog aanbevelingen? Of nog je eerste interface ergens in de kelder liggen?
 
Laatst gewijzigd:
Er staan op 2dehands.be toch een aantal Focusrite Scarlets met een vraagprijs van 50-100€?
 
Hola

U zou deze nemen\


Behringer-UMC22-BEHRINGER-audio-interface

Groeten van andreos :)
 
Hola

U zou deze nemen\


Behringer-UMC22-BEHRINGER-audio-interface

Groeten van andreos :)
Deze heeft toch geen midi ?
 
Ja dan zal het dus toch die midi naar usb kabel worden. Kan iemand me zeggen wanneer er met zoiets latency kan optreden?
 
Ik heb even op 2dehands gekeken voor hem:

Deze is binnen zijn budget maar die ziet er echt gaar uit vind ik....


Die EMU USB 0404 is een hele goede (geweest), en heeft veel mogelijkheden, maar kan tricky zijn om bij 'nieuwere' Windows versies aan de praat te krijgen.
Her KAN wel (ik geloof dat ik 'm onder Win10-64b aan de praat heb gekregen), maar je wilt ook niet steeds naar je neefje toe moeten om het zonodig te debuggen.

Dus: prima interface, goede kwaliteit, veel mogelijkeden (ook dig-IO), install-can-be-tricky, dit exemplaar wellicht tikkie stoffig kan worden schoongemaakt, zorg wel dat je er de voeding bij krijgt, want ik meen deze NIET USB-bus powered.

Maar wellicht ben je 'robuuster geholpen' door zo'n Behringer UMC204HD.
 
Ik denk zelf dat hij veel beter af is met een goedkoop audio midi interface, want hij gaat waarschijnlijk ook binnekort problemen krijgen met die Asio4all als hij meer en meer plugins gaat gebruiken.

Hoe zou die combinatie van ASIO4ALL & meer plugins potentieel problematisch kunnen gaan zijn? Als in: beter een dedicated ASIO-driver?

Windows laptop? Als ik geen zin heb apart audio-interface aan te sluiten gebruik in in Reaper ook gewoon ASIO4ALL en de ingebouwde audio-output, tegelijk met de nodige plugins.
Nog geen verwante problemen mee bespeurd. Wellicht lurkt dat om het hoekje en ben ik me er niet van bewust, of wellicht is er hier niks aan de hand.

Groet!
 
Maar wellicht ben je 'robuuster geholpen' door zo'n Behringer UMC204HD.
Ik heb het grotere broertje de 404 een paar jaar gebruikt, dat was een prima ding (nu als reserve in de doos) en je hebt 3 jaar garantie, da's toch weer wat beter dan een al wat oudere interface.
 
Ja heb hem vandaag het keyboard bezorgd maar hij mag het niet eens houden van mijn zus omdat hij zich meer op zijn school moet focussen dus het thema is door zou ik zeggen...
 
Ik heb het grotere broertje de 404 een paar jaar gebruikt, dat was een prima ding (nu als reserve in de doos) en je hebt 3 jaar garantie, da's toch weer wat beter dan een al wat oudere interface.
Ik gok dat thread-starter een 2e hands zoekt, maar wie weet lift er ergens nog wat overdraagbare garantie mee.

Check, idd prima range die UMCs. Omdat ik de 1820 al heb ben ik destijds 'voor portable toepassingen' voor die 204 gegaan, omdat die MIDI heeft, vier outputs en met name omdat 'ie ook USB-bus powered gebruikt kan worden.

Met andere woorden, uit die range kan eenieder net precies het model kiezen dat 't beste past.

Maar ola, zitten wij hier nu samen reclame voor Behringer te maken ? 't Moet niet Ajaxer gekker worden ;)
 
Back
Top