Moog Muse

Ik hoor hier en daar,de goedkopere Moog One.
 
In elk geval betere naam dan "Mirror". Verder weinig nieuwe details nog. Opvallend zijn overload en mod osc in de mixer ... Een Sub37 stijl drive en misschien een LFO die ook in audiorange gebruikt kan worden als VCO3?
 
Screenshot 2024-04-07 at 20.04.22.png
 
Benieuwd of er idd wat MoogOne structuur/GUI in toegepast word. Want die is gebruikers technisch fenomenaal in elkaar geflanst.
 
zo budget gaat deze echt niet worden.
4K is budget. 2x de max wat ik ooit voor een synth wil betalen 2200 is echt mijn max.....
 
+ state variable en mix knop zou wel mooi zijn.
Kun je op de moog one ook serieel en /of parallel @Nap ?
De SVF bestaat uit twee filters die je kunt spacen en serieel of parallel kunt zetten en SVF en ladderfilter kun je onderling ook nog eens parallel, serieel of serieel met eventueel extra input naar ladder instellen. Met een mixknop kun je ook de verhouding tussen SVF en ladder instellen.

Ik zou niet rekenen op minder dan €4.5-€5k.
 
Als een Minimoog al 6k moet kosten, dan heb ik weinig hoop op een zacht prijsje voor de Muse.
 
Ik heb eens zitten rekenen. C/n.v/w -Inmusicstijl= 2499,-

🎉
 
ja × 50% tax en inflatie = Fl 4998,-
die florijnen moeten dan weer naar duur euro geld geconverteerd.
 
Ik heb eens zitten rekenen. C/n.v/w -Inmusicstijl= 2499,-

🎉
Daar zou ik niet op rekenen 😉

Basis zou matriarch zijn maar dan met 8 voices en meer. 4K+ zal het vast zijn. En dan eerder een dikke + denk ik.
 
had wel een 9.6 op mn eindexamen hoor :peukie:
Zonder dollen, we gaan het meemaken. Ben wellicht ook niet de doelgroep..
 
Lijkt eerder een 8 stemmige vereenvoudigde moog one/ sub37

Matriarch lijkt me lastiger omdat het hele digitale / geheugen deel daar niet inzit ( is meer volledig analoog met patchpoints etc) en ook qua osc opbouw ( aparte pw en adaptable saw die gemengd en verstemd kunnen worden en zo, de driehoekjes per module om extra functies te krijgen enz .
 
Er zit een mixknop op voor de waveform (tri-saw / square-pulse), dit zit sowieso niet op de Matriarch.
 
Ik dacht dat het om zelfde synth ging als moog mirror en daar stond bij dat de matriarch de basis vormde. Maar is dit een tweede nieuwe synth of is de mirror afgespiegeld en muse de nieuwe vlam?
 
Het lijkt er eerder op dat het hele verhaal rondom de Mirror dikke onzin was. Er was ook niet echt een duidelijke bron van de speculatie, het stond op Synthopia en werd vervolgens door iedereen overgenomen. De elementen die op de Muse te zien zijn komen overeen met de 'gelekte' shots van het SuperBowl concert, het fragment in het laatste Moog filmpje en de foto's van Huang. Een andere theorie is dat Mirror een companion app/editor/VST zou kunnen zijn van dit ding.
 
Back
Top