Welke 808 clone komt het dichtst in de buurt van het origineel qua klank?

ik zal een poging doen dit weekend. Ik stuur m dan naar u.
Ik heb geen idee hoe ableton audio omzet, ik heb altijd mp3 aangevinkt en als ik zoek vind ik die mp3 - wie weet doet ie ook wav, ik vind nooit iets op n computer, ik ben te dom om directories te snappen. Ik zoek gewoon op de net ingegeven project naam - ja mijn harde schijf is n bende dat wil je niet weten.
PCM ook aanvinken en bij filetype WAV selecteren. Dan zet ie naast de mp3 ook een WAV neer.
Screenshot 2024-02-16 at 18.16.57.png
 
Je kan op een TR-808 niet aangeven dat die precies 120bpm is, er zit geen scherm op en ik kan dat nooit strak krijgen op gehoor.
Geen smoesje he jongens. Mijn recent geservicede tr 808 track is verstuurd

beat tempo check je online met deze website, toch?

====>>>>>>>>>
:)


Schermafbeelding 2024-02-16 om 23.21.25.png
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Niet geschoten is altijd mis. Mocht iemand flink onder de gangbare prijs willen verkopen aan een liefhebber… I’m your man
 
ik heb op mijn verjaardag nog n artiest gehad met zijn tr 808 (die elders al speelde met nog veel duurder spul live)
Ik ga vast nooit giggen, maaar als ik 't doe gaan die bakken ook mee, was dat nu :D
Als ik moet faken blijf k wel thuis
 
Ik denk dat als die gast daar met een RD-8 of TR-8(S) was gaan staan iedereen naar huis was gegaan. Of zouden ze het verschil niet gemerkt hebben?

"Jemig wat een schraal feest zeg, er stond gewoon een fake 808"
-"Ja, ik merkte het, mijn pil ging ook al helemaal fout, geen doen meer zo"
"VROEGER WAS ALLES BETER!"
-"VROEGER WAS ALLES BETER!"
"Auw mijn rug ik ga naar bed"
-"Ik ben vergeten mijn plaspil in te nemen"
 
Ik denk dat als die gast daar met een RD-8 of TR-8(S) was gaan staan iedereen naar huis was gegaan. Of zouden ze het verschil niet gemerkt hebben?

"Jemig wat een schraal feest zeg, er stond gewoon een fake 808"
-"Ja, ik merkte het, mijn pil ging ook al helemaal fout, geen doen meer zo"
"VROEGER WAS ALLES BETER!"
-"VROEGER WAS ALLES BETER!"
"Auw mijn rug ik ga naar bed"
-"Ik ben vergeten mijn plaspil in te nemen"
😂
 
Ik denk dat als die gast daar met een RD-8 of TR-8(S) was gaan staan iedereen naar huis was gegaan. Of zouden ze het verschil niet gemerkt hebben?

"Jemig wat een schraal feest zeg, er stond gewoon een fake 808"
-"Ja, ik merkte het, mijn pil ging ook al helemaal fout, geen doen meer zo"
"VROEGER WAS ALLES BETER!"
-"VROEGER WAS ALLES BETER!"
"Auw mijn rug ik ga naar bed"
-"Ik ben vergeten mijn plaspil in te nemen"
lekker onbelangrijk wat een ander ervan denkt. Het gaat m om mijn feestje, mijn gig, en wat ik ervan denk, toch?
En fok yeah, de artiest wist dat ik n snob ben, dus bracht speciaal voor mij de tr808 mee. Net zoals ik par 36 lampen had gehuurd (fuck led) en een analoge 24 kanaals mixer én een jazz blazer had bijgeboekt.
Of t een feestje was? ABSOLUUT
kostte t een nier? ABSOLUUT
zou ik t opnieuw doen? HELL YEAH
Je mag zelfs komen :D

En ja, een knappe gast vh SF kwam me vertellen dat de artiest er stond met zo'n grote dikke drumbak. Dus ja, het werd gemerkt.
Ik ga weldra KEBU live zien (2e keer ik m zie) omdat ie er met al zijn gear staat.

Als je mij wil boeken en er staat een pioneer DJ set, krijg je een 'nee bedankt', voorzie maar plek voor mijn gear, ik breng t zelf wel mee, zoals ik dat al 20 jaar deed

Uiteraard ben ik een idioot, ik geilde 32 jaar geleden al op de Mx180 mixer en Sl1200's platendraaiers van de DJ's (toen de club standaard) en heb die spullen zelf dan ook al 30 jaar, ookal moest ik er keihard voor werken.

Zo capslock uit en terug ff stretchen, boomer - out :doei:
 
Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik hoor DAF liever met Robert op de vellen dan de latere platen waar hij drumcomputer gebruikt
 
tja die gespierde armen, het heeft wat. Ik zie ook graag drum dames :D
 
Wat is nou precies de bedoeling van dit experiment. Welke uitgangen mot je gebruiken? Als alle geluiden op -12 komen …? De ene bassdrum trigger is juist de andere niet . Dat varieert enorm. Dat is juist het leuke van dat ding.
 

Attachments

  • IMG_1714.jpeg
    IMG_1714.jpeg
    162,8 KB · Bekeken: 57
Laatst gewijzigd:
Wat is nou precies de bedoeling van dit experiment. Welke uitgangen mot je gebruiken? Als alle geluiden op -12 komen …? De ene bassdrum trigger is juist de andere niet . Dat varieert enorm. Dat is juist het leuke van dat ding.
Mama mia, 3 stuks nog wel. Geld teveel?
 
Back
Top