poging tot Industrial

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.877
Locatie
Streek rond Herentals - België
Net wat veel Esplendor Geométrico geluisterd. En ik hoorde lofi tapeloops. Dus ik dacht laat ik ff de korg MS muur opstarten en 2 sporen opnemen. vervolgens al t hoog er af gooien en freaken.

 
Ik kon het goed handelen.
Ik vind zelf een beetje harde drums bij dit soort tracks altijd wel fijn, en dan nog en knetterruige vocal (lekker schreeuwen met veel effect erop) en dan kan t in mijn spotify lijstje :D
kwa synth/sounddesign zit je wel goed met wat ik leuk vind om te horen.
 
Als je een voorbeeldje nodig hebt welke kant ik ermee op zou gaan :D
Wel heel anders hoor... maar ik fantaseer er een beetje op los.



Zoals ik al zei best anders, maar ik met jou sounddesign moet ik meer dan eens wel eens aan dit soort dingen denken.
Ook half jaartje terug jad je een keer een sample geplaatst met de uitdaging om daar wat mee te doen... hoorde ik ook een hoop gestamp in :p
 
Laatst gewijzigd:
Ik was zo uit mijn zone dat ik de tekst die ik had niet toevoegde. Ik heb ook geen idee of er nog plek voor was in ’de mix’ 😂
en ja ik dacht ook nog n drumbak toe te voegen. Je hoort me nl enkel de ms20 aan en uit’sturen’ vanaf de sq10 ahv de portamento en de knop er rechts van. Pulsebreedte zeker?
mijn sq 10 drift ook soms zodat t niet vanzelfsprekend is om er drums naast te hebben lopen. Dus dat vereist dan een andere aanpak en wat voorbereiden
 
Stelt geen hol voor qua gear of kennis. Ik was zelfs beschaamd… videootje maken voor je?
 
in n daw kan je volgens mij vast wel de ms20 hebben als plugin, niet?

jammer genoeg haal ik die sound momenteel niet meer uit mijn bakken omdat euh ja, het knopjes zijn en analoog enz dus 't is wat anders
maar ik stuur dus de sq10 uit. Ik tweak daar de pulsbreedte, en de a en b rij portameno. De SQ10 speelt de noten. De percussie die je hoort is gewoon een kabel of 2 uit de sq 10 trigger. En ik laat die trigger de ms20 aansturen. Die zijn uitgaande signaal gaat terug naar de ESP op de front om m te oversturen. Afh van welke toest in heb ingeduwd, is dat een kick, een euh 'snare' of eerder noise. Ik wissel dus af, en ik kan ook t volume regelen. Als ik een hele lage toest duw, hoor je niks. Mute dus.

De noten vd sq10 gaan naar de ms50. Die tweak ik zuinigjes, zijn adsr, filter enz. Ik heb een ms10 die je niet hoort, maar als ik m aanraak transpose ik de sequence vd ms50 omdat de sq10 die spanning ziet en die bijtelt bij zijn eigen spanning (cv he)
de ganse mix doe ik op t mixgedeelte vd ms50, dus maar 2 kanalen: ms50 synth en de ms20 'percussie'
die gaan samen naar de multi vox tape echo. Die legt er n beetje reverb op en wat echo. Ik heb die lekker in t rood aantikken, (niet in de yt video, die is braafjes) dat geeft m vervorming en is ook n beetje een limiter zo.
Dat is t.
Als ik zelf net terugluister denk ik vooral 'bah dat had daar nog veel langer moeten doorgaan en zus en zo moeten zijn' maar ik deed maar wat snap je.

Ik heb al meerdere opnames gmaakt en gefilmd met de setup. Ik zal er eentje delen waar je me bezig ziet (let niet op t resultaat, 't gaat m er om dat je snapt hoe ik de geluiden trigger)

Het is dus heel erg beperkt eigenlijk. Zoals ik al zei schaamde ik me n beetje.



als ik nu de ms10 zou aanraken, transpose ik de ms50 zijn synthje. Wat ik hier nu net niet deed (ik deed t wel, maar t trok op niks dus ik sneed t vd video haha)

hier mss is dit beter qua voorbeeld, niet dat 't ergens op lijkt maar ik neem vaak wat op en dan deel ik 't - wat kan mij t schelen wat mensen denken, ik maak er geen geheim van, ik doe maar wat

 
Laatst gewijzigd:
Kijk maar snel naar de video en laat t me weten want ik vind m zo slecht dat ik m ga deleten weldra hehe
@Montfrooij
 
Wauw. Deze staat. Als een flatgebouw. Supervet.

Stelt geen hol voor qua gear of kennis. Ik was zelfs beschaamd…

Imposter syndrome 101. Kennis is één ding.. maar instinct kan je niet leren.

Blijf posten, haal jezelf gerust naar beneden als daar je comfort-zone zit - maar je bent fakking lekker bezig man..
 
Back
Top