cash betaling ..payconiq

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Lid sinds
12 juli 2002
Berichten
2.098
Locatie
YOU
Vandaag komt iemand mijn cirklon 2 kopen voor het bedrag van 2350.
Kerel heeft natuurlijk alleen maar cash maar ik ben op dat vlak toch beetje paranoia en verkies Payconiq .
Probleem is echter dat zijn bank een max payconiq limiet heet van 200 .
Ben ik nu gewoon iets te voorzichtig ivm met valse biljetten of niet ?
Hoe cheecken jullie op valsheid etc...
 
Ik heb dat nog nooit gechecked. Als ze uit de automaat komen zijn ze soms gloednieuw. Als je zijn gegevens hebt komt ie vast niet ver (foto vd nr plaat is vast ook n optie)
 
Laat hem t overzchrijven, of hebben jullie nog slak banken? Hier is veel instant pay
 
het max met payconiq (of gewoon QR scan in bank app) is 250 euro (tenzij je zelf een handelaar bent)

mja nog nooit te veel zorgen over gemaakt, moet al veel gebeuren voor iemand een cirklon met goed vervalst geld gaat komen kopen denk ik

je kan ook ter plaatse een overschrijving doen maar dat vind ik veel riskanter
 
Ja idd, payconiq limiet tussen particulieren is altijd 250 , ik ging er onterecht van uit dat jouw bank dat bepaalde .
Zal dan maar mijn paranoia laten varen en cash accepteren ..
Nu dat alle banken aan het besparen zijn op personeel is het ook niet meer zo voor de hand liggend om een bank binnen te stappen en de cash te laten controleren
 
Je kan ook langs n winke/ bank samenl en de briefjes laten checken
 
Volgens mij hoef je er niet zo snel zorgen over te snel. Had zelf ooit iemand die met briefjes van €500 betaalde, wat even slikken was, maar na het laten zien van z’n bankafschrift (bank app) zat het wel goed voor mij. Uit eindelijk zou ik goed naar m’n gevoel luisteren.
 
Toen je dit bericht stuurde had je meer dan een uur tijd. Ik weet natuurlijk niet in welk heerlijk rustig stuk land je woont. Volgende keer he 😎
200 en 500 niet meer aanvaarden hoor. Mijn bank deed al moeilijk over 30 briefjes van 100 en zei dat 200 en zeker 500 altijd bellen doet luiden
 
Toen je dit bericht stuurde had je meer dan een uur tijd. Ik weet natuurlijk niet in welk heerlijk rustig stuk land je woont. Volgende keer he 😎
200 en 500 niet meer aanvaarden hoor. Mijn bank deed al moeilijk over 30 briefjes van 100 en zei dat 200 en zeker 500 altijd bellen doet luiden
Ik woon in gent en heb met de kerel afgesproken bij mijn broer thuis om 16:30 (woon in de buurt van st-pieters station)
AAngezien de verkoop nog moet plaatsvinden kon ik onmogelijk de cash laten controleren , logisch toch ? :)
 
Echt hele goede vervalsingen haal je er niet mee uit (maar dat zal niet vaak voorkomen), een UV-lampje laat al veel zien:

 
zorg dat je kennis hebt van de echtheidskenmerken van biljetten, vooral die van €50 en €100, want die zullen wellicht het meest gebruikt worden. Ik hou wel eens een willekeurig briefje tegen het licht om de donkere streep, watermerk of dat halfzijdige figuurtje te zien. Meestal maak ik er een grapje van richting koper. Geeft geen 100% garanties uiteraard maar je staat er dan iig niet heel blanco in.
 
Ik accepteer sowieso geen cash bij grote(re) bedragen. Tegenwoordig kun je amper nog fatsoenlijk biljetten storten (vaak uit de route en tegen betaling) en ik zit niet te wachten op een vuistdikke beurs of rondslingerend geld dat kwijt kan raken of gejat kan worden. Ik maak bij aankoop ook liever ter plekke over ipv met dikke contanten over straat te gaan. Ik geef kopers wel altijd als waarschuwing mee dat ze hun paslimieten moeten checken en/of hun bankkastje mee moeten nemen voor spullen boven de €500.
 
Toen je dit bericht stuurde had je meer dan een uur tijd. Ik weet natuurlijk niet in welk heerlijk rustig stuk land je woont. Volgende keer he 😎
200 en 500 niet meer aanvaarden hoor. Mijn bank deed al moeilijk over 30 briefjes van 100 en zei dat 200 en zeker 500 altijd bellen doet luiden
Ik aanvaard nog steeds tientallen briefjes van 100 Klinkske, als je er nog eens mee zit gewoon langskomen. :D

Maar serieus, 200 en 500 zijn inderdaad tricky.
 
Het bankverkeer tussen Nederlandse rekeningen is tegenwoordig 'instant', dus je kunt direct zien of/dat het is bijgeschreven. Veel veiliger dan dat wordt het niet toch? Ik heb zelf een ongemakkelijker gevoel bij cash eigenlijk, of het wel echt is en waar het vandaan komt- zeker bij grote bedragen. Ik werk in een bedrijfstak waar veel contant geld in omgaat en ik heb weleens vervalsingen onder ogen gekregen die vrijwel niet van echt zijn te onderscheiden zonder speciale apparatuur, nota bene briefjes van 20 en 50eu (oude model weliswaar).
 
Ik doe geen cash boven de ca 500, alleen overschrijven en anders jammer. Zowel bij koop als verkoop, ik heb namelijk ook graag bewijs van de transactie. Je weet maar nooit.
 
Voor mij is het meer vanuit praktisch oogpunt dan wantrouwen. Ik betaal nauwelijks met cash, eigenlijk alleen bij mijn vaste Turkse kebabboer die niet van paper trails houdt en lekker lang op vakantie wil. Dus behalve een paar tientjes courante contanten heb ik nooit cash bij me en hoef ik het ook niet in huis te hebben. Daarnaast is bijna ieder biljet boven de 50eu amper uit te geven in het dagelijkse betaalverkeer. Tijdje geleden verkocht ik een oude iPhone voor 700eu, kwam de beste man aan met een stapel flappen waar ik vervolgens een uur mee rond heb moeten rijden ("Deze automaat is buiten gebruik. Kijk op de app voor alternatieven") voordat ik die eindelijk ergens af kon storten. Als iemand graag cash wil als ik wat bij hem koop vind ik dat verder prima, dan rij ik wel even langs de pin.
 
Back
Top