geluidsisolatie bedrijven

wolfgang

Nieuwkomer
Lid sinds
5 december 2023
Berichten
4
Locatie
Leiden
Hallo,
hou van EDM-muziek en woon in Nederland.
Ik wilde een bericht op het algemene forum plaatsen over geluidsisolatie, omdat ik denk dat sommige mensen hier hier misschien veel kennis over hebben.
Idealiter ben ik op zoek naar bedrijfsaanbevelingen die geluidsisolatie bieden. Heeft iemand ervaring en welke kosten kan ik verwachten? Tot nu toe heb ik alleen bedrijven in verschillende landen gevonden, zoals wanneer je op soundproofing store UK googlet (ze bieden oplossingen die slechts 6 cm wegnemen). Eventuele aanbevelingen voor Nederland? Bedankt, Wolfgang
 
Merford / Akoestiekwinkel

Zowel voor isolatie alswel verbetering van de akoestiek (misschien overbodig om te zeggen: akoestiek en isolatie is niet hetzelfde, en vragen beide om verschillende oplossingen).
 
Wat dr. hierboven zegt... wat wil je precies gaan doen? Je ruimte isoleren met (onder andere) isolatiemateriaal? Wil je de akoestiek in je ruimte verbeteren? Wil je dat iemand bij je langs komt om het voor je te fixen, of ben je op zoek naar DIY?
 
Sorry voor de verwarring. Ik ben geïnteresseerd in het geluiddicht maken van een appartement tegen buren. DIY is misschien goedkoper. onderzoekt momenteel beide opties, omdat fouten bij het bouwen de geluidsisolatie kunnen aantasten
 
Sorry voor de verwarring. Ik ben geïnteresseerd in het geluiddicht maken van een appartement tegen buren. DIY is misschien goedkoper. onderzoekt momenteel beide opties, omdat fouten bij het bouwen de geluidsisolatie kunnen aantasten
Dat klinkt alsof je je wilt beschermen tegen herrie van de buren sorry :D Maar iets zegt me dat het andersom is. Succes!
 
En het bezit is vaak het einde van het vermaak. De muren van mij hier zijn zo dik dat er geen laag meer doorheen komt.
Het was eerder om kosten te besparen. Het is flexibel, verplaatsbaar en daarom makkelijk te veranderen, was een eerdere reden.


pascal vol2.jpg
 
Tot nu toe heb ik alleen bedrijven in verschillende landen gevonden, zoals wanneer je op soundproofing store UK googlet (ze bieden oplossingen die slechts 6 cm wegnemen).
6 cm zal nooit veel geluidisolatie brengen. De gouden regel bij geluidisolatie: Massa veer massa.. waarbij massa tevens een muur is die hermetisch afsluit.. en veer de 2 muren ontkoppelt om overdracht van contactgeluid te voorkomen..

Heb zelf in een kamer de binnenmuren voorzien van een ontkoppelende voorzetwand.. en zwevende vloer.. De andere muren zijn buitenmuren.. Bij mij was het mijn saxofoonterreur wat meer incognito laten plaats te vinden.. naar de buren aan de geschakelde kant.. 'n sax heeft geen bas (wat de allermoeilijkste energie/ trillingen zijn om te dempen).. ging prima.. tot er nieuwe buren kwamen en de omstandigheden veranderde en ik alsnog me toeter kon houden...

Het meest effectief is een kamer in een kamer.. wellicht is 6 (4cm + 2cm spouw) dan ook al effectief.. en dan zo dat vloer en plafond geen geluid overdraagt.. en alles ontkoppelt is.
Heel ingrijpend. Want je ruimte moet hermetisch afgesloten zijn en je moet dus ook luchtverversing regelen anders ga je dood.. deze lucht moet door een soort schacht lopen die voorzien is van een labyrint.. met geluidswerende schotten.. Beter kun je dan voor 10cm gaan.. meer massa maken.. dat alleen helpt tegen bassen.. (zoals @jserle ook al aangeeft..)

Als je je in de bovengenoemde theorie wilt verdiepen.. ga naar het geluidforum.. daar staan genoeg verhalen waar je waardevolle info uit kunt halen en ook mensen die je kunnen adviseren: Geluidforum.nl :: Index
 
Laatst gewijzigd:
Rubberen snippers die kosten helemaal niks. Die bekende van de voetbalvelden gemaakt van oude autobanden.
Maar daar schijnen dat daar nog steeds dampen van af komen die minder gezond zijn. Dus veel luchten en / of niet te veel komen.
 
Voor Sander02 heb ik hier nog een link : Hellevoetsluis.
Het verhaal hoort eerder thuis hier :
De "Maak Bewust Een K#t Nummer" Contest II Maak Bewust Een K#t Nummer" Contest II
En dat komt dat ik nog nooit zo `afgebrand` ben geworden van als van dat filmpje op m`n filmclub het ging allemaal te traag en ging nergens over.
Maar goed geen auteursrechtenclaim want alle muziek maakte ik zelf al vond men daar dat het geen muziek was.
En tegenover Kevin - moog verhaal e.d. zou ik me ook al diep moeten schamen omdat die vreselijk keiharde-diepe-bas waarvan je broekspijpen mee gaan wapperen thuis niet toepas al heb ik er wel de mogelijkheid toe.😋
 
Ik heb zoiets als in onderstaande video gedaan.. met prefab veerregels.. Geluidsisolatie met veerregel - ABC Geluid Gebruikte veerregels waren 40 en 60mm.. de afwerking 18mm.. Spouw heb ik alleen gevuld met hoge dichtheid steenwol.. maar had waarschijnlijk de wand veel zwaarder moeten maken.. 2 x gipsplaat ofzo (=20mm extra op de 18mm) ertegenaan schroeven.. dat is massa.. Of misschien had ik de hele ruimte moeten doen (voor het kamer in kamer effect)

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top