hoe meerdere behringer bcr2000 combineren (usb)?

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
599
Hallo

Graag zou ik meerdere behringer bcr's combineren, liefst via mijn midi interface (Esl M8UeX). Stel dat dit niet zou gaan, kan dit ook met een doorsnee midi hub?


Bedankt!
 
Kan prima toch? Hebben ze ook geen USB midi trouwens?? Het is alleen belangrijk dat elke encoder een ander midi kanaal en CC heeft zodat ze elkaar niet in de weg zitten.
Ik kan het in de uitleg niet opmaken maar wil je ze combineren om 1 apparaat te bedienen? Dan moet je idd midi poorten combineren. Kan met iets als Midi OX die de midi poorten 'merged' en naar een vrije out-poort op de M8Uex uitstuurt.

Midi OX is freeware.. super makkelijke tool. Je kunt zelfs meerdere instances openen om zo meerdere routings te maken.. MIDIOX
Enige beperking is dat de midipoorts die eerder geclaimd zijn niet meer gebruikt kunnen worden, of je Midi interface moet multiclient zijn..
 
Zou meerdere behringers combineren om meerdere instrumenten te bedienen..
 
Zeker mogelijk. Als ik beide via usb gebruik is het voor mij het minst gedoe omtrent van alles instellen.
Maar gewoon beide aansluiten op je interface en zoals eerder gezegd zorg dat ze niet het zelfde Midi kanaal hebben.
CC's maakt niet uit zolang Midi kanalen niet het zelfde zijn.
Je kan mocht je bijna al je inputs van je interface in gebruik hebben de BCR / BCF ook gebruiken om meerdere controllers door te lussen.
Wel even de Controller in de juiste usb / Midi modus zetten.
Je kan natuurlijk ook 1 controller gebruiken als usb/midi interface en daar wederom de ander op aansluiten, wel weer even in de juiste usb/midi modus zetten.
 
Back
Top