Dode toets op een Yamaha instap model keyboard PSR E343

Pojo_del_Klojo

Ouwe rot
Lid sinds
2 augustus 2019
Berichten
523
Locatie
Knorrestijn
Ik heb 1 dode toets op deze Yamaha Keyboard. Schudden en kloppen help niet. (zag ik op een yt repair video).
Nu wil ik de onderliggende kontakt met alcohol schoonmaken. Gaat dit werken? En moet ik na reiniging met alcohol nog iets doen om de resten van deze reiniging weg te werken?
 
Zag ik net op een andere Youtube Yahama repair video dat er potlood gebruikt werd over de kontakten onder de dode toetsen. Nieuw voor mij en daardoor wat voorzichtig. Iemand ervaring met dit soort reparaties?
 
u wil ik de onderliggende kontakt met alcohol schoonmaken. Gaat dit werken?
Ja hoor, ga je gang.
Je hoeft niet weg te werken.

Werkt het niet dan kan je opnieuw beginnen met de potlood truck
 
Zou kunnen. Het was een keyboard van een buurman die hij te koop aanbood voor 75 euro. Het is echt een instap keyboard met wel redelijk geluid en midi en ook aanslaggevoelig .....maar toch vond ik het de moeite niet waard.
Vraag me of hoe iemand zoiets voor elkaar krijgt. Keyboard was nogal mishandeld; stickertjes met cijfers op de toetsen en het geheel erg vies..=(.

Bestaat er een stichting ter bescherming van muziekinstrumenten? :frons:
 
Laatst gewijzigd:
Weet niet of dat het geld eigenlijk waard is als ik lees hoe de conditie is van het keyboard...
Niet echt, heb je gelijk in, voor 30 eiro heb je een goed werkend keyboard met midi
Beetje gratis softsynth erbij en je bent de wereld te rijk.
 
Back
Top