Monkey Rewind V2

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.485
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
Monkey Rewind V2, is nu ook in de aanbieding.

kan in de achtergrond worden geladen, en neemt audio én midi op. continu, tot 30 minuten (audio). er is een gate funktie...
kan tevens als plugin worden gebruikt.

in andere woorden; een retrospektieve... recording device....

altijd in opname stand... heeft wel wat...

werkt ook met externe synths, want neemt de inputs op...

soms maak ik dingen die eenmalig zijn, die altijd anders lopen, of ik maak een fout, en wis iets... etc. dus, wellicht een handige tool... en meerdere funkties (sommige alleen mac, maar windows komt eraan);

check it yourself;


EDIT: ik dacht al; midi, dat moet zijn beperkingen hebben (DAWs hebben andere wijzen van werken met midi..), hier de info;

 
ja van alle DAWs die ik ken hebben (op Bitwig na dan... ik wou bijna zeggen: Duh! :D oops, nu dus toch....)iets van retrospective recording voor midi, super handig, maar voor audio niet voor zo ver ik weet.
het leuke is dat dit veel meer een soort vergaarbak is van alle (standalone)programma's die op je pc draaien. wat natuurlijk f*ckin interessant is om alle vage(lees oude en experimenteele) audio programmaatjes opnemen en direct naar je editor/DAW slepen, achtermekaar, doormekaar en herhalend en meer.
 
@rvanommen inderdaad retrospective recording voor midi hebben een aantal DAWs, erg fijn.

@one_b zo zie ik het eerder, je zet het ding aan, je zit wat te klooien en vaak heb net iets, en dan... nou ja, je kunt altijd de opname nog opslaan...

en verder werken, en stapelen...

mmmmmh, toch aanschaffen denk ik (en ja, Bitwig niet, maar Cubase had het ook later, dacht ik. nou ja. ik heb genoeg DAWs waar het wel in zit, of genoeg, ik weet het alleen van Cubase, van de anderen die ik heb, stout!, weet ik het niet... vreemd...).

maar audio, inderdaad dat ken ik ook niet, en soms zit je inderdaad, ik herhaal, te werken, dat het jammer is dat niet op de achtergrond allles wordt opgenomen.

met de 10% korting voor de email listing, en nu in de aanbieding, mmmmh....
 
dit is een andere (en zonder MIDI) Bird's
ik ga voor Monkey Rewind V2 want die dev is aardig en reageerde direct op mijn probleem met gebruik van credit cards, ik haaat ze :D .
Deze week nog komt ie met ideal en paypal zegt ie, ik wacht daarop.
 
Samplitude pro X doet dit al heel lang.

Tijdens het afspelen worden altijd de MIDI-gegevens van een 'armed' track in een buffer opgeslagen. Dus als je meejamt met een nummer of wat filters aanpast, maar bent vergeten op record te drukken, kun je de gegevens nog steeds ophalen nadat je het afspelen hebt gestopt. In Cubase, Tracktion/Waveform, Samplitude Pro X & Live heet het Retrospective record, en in Logic heet het Capture Recording. Wellicht heeft MonkeyC Rewind nog extra functies. Zal eens testen.

Hier een heel oud filmpje uit 2009 voor een oude versie van toen nog Samplitude Pro (zonder X):



En hier voor de nieuwere Samplitude Pro X (huidige versie is 7):

 
@LupkeII ik zie dat mijn eerste post erg onduidelik is;

Rewind 2.0 neemt én audio op (van alle inputs, en intern (nog niet voor windows, maar komt)) én midi.

bij voorbeeld; je start de standalone versie op, en wat je hebt uitgekozen, dat neemt als audio op in loop van 30 minuten (heeft ook een gate funktie, kan dus ook langer werken).

nogmaals midi én audio.....

dat maakt het ding wel interessant, hoe je ook bezig bent, je hebt, dat gebeurt mij toch wel regelmatig, iets moois te pakken, dat je daarna verknalt, of niet kan herhalen.

hupsakee, de opnmame is er...

goed in de link naar Rewind 2, staat alles wat ie kan.

zelfs externe synths, alle inputs, kan ie opnemen, ook hendig. voor anderen dan, ik heb niets....

@LupkeII wel fijn dat je even aangeeft, welke DAWs dat kunnen, met midi.

Ableton Live kan het ook, ik wist dat nog wel ergens in mijn achterhoofd, stom, want wel handig...
Capture Midi heet het dan weer...

en sinds kort, ik had het gelezen, heeft ook Reaper het; en dan het weer: Retroactive MIDI Record...........
 
hoe je ook bezig bent, je hebt, dat gebeurt mij toch wel regelmatig, iets moois te pakken, dat je daarna verknalt, of niet kan herhalen.

hupsakee, de opname is er...

Werkt erg handig, ook met externe hardware synths inderdaad. Fijn! Dank voor de tip. In the pocket.
 
Oh ik heb deze topic blijkbaar gemist. Er is overigens ook een midi versie, gratis maar nog in beta: MIDI Cap — Bird's

het ging hier dan wel speciaal over Rewind, maar Rolling Sampler lijkt me ook een goed alternatief.

ik was Rewind even vergeten, totdat je Rolling Sampler naar boven bracht.

mmmmh, nog niet gekocht, nu weet ik niet welke te kiezen; het zal me vooral om audio gaan (en de Rewind beperking, of heeft Rolling Sampler dat ook, in windows, is niet van toepassing, met een loopback van je geluidsinterface). en sja, wie weet trouwens uiteindelik ook midi. ik klooi en programmeer vaak in standalone versies van soft synths (als die er zijn..).

dank voor de link, van de midi versie van bird's...
 
Ik had achteraf blijkbaar beter Rewind kunnen kopen, die kan ook capturen van andere channels en Youtube etc.. zie ik, alhoewel ik niet kan zien of dat in de plugin kan of alleen in een standalone versie, bovendien is dat audio en midi in 1 app, Birds is ook iets minder uitgebreid. Duration bijvoorbeeld maar 10 minuten ipv 30 minuten bij Rewind. desalniettemin ben ik hier wel erg blij mee, en hopelijk komen ze nog met updates. in Bitwig is drag n drop een ramp, je kan splitsen wat je wilt, het blijft gewoon 1 lange sample, dus moet je eerst stukjes bouncen. Zo'n app als dit is wat mij betreft ideaal om stukjes sample te gebruiken in spacecraft, novum of welke granular synth dan ook. Ik ga hier zeker verder mee experimenteren.
 
Ook nu pas deze topic gezien. is idd interresant, bij Presonus S1 qua retrospect is ook alleen maar MiDi opnames. probleem opgelost nu :-) Thanks voor tip!
 
Ik heb nu de Monkey Rewind Trial ook even geprobeerd, het kan nagenoeg hetzelfde als Bird, maar het verschil ligt hem met name in het feit dat je midi en audio signalen in 1 plugin kan ontvangeng bij Rewind, terwijl je bij Bird dus een aparte plugin hebt voor midi en eentje voor audio, dat maakt niet veel uit want in je DAW moet je ze toch op verschillende sporen zetten. De standalone versies van allebei kunnen alles opnemen wat je op windows af speelt, dus youtube of netflix etc.. je kan van daaruit drag n droppen in je DAW, dat is wel erg handig! Je moet wel een soort input device hiervoor installeren, zoals virtual audio cable. Monkey Rewind kan dan tot 30 minuten op nemen, Bird maar tot 10 minuten. Het valt me wel op dat de waveform van Bird er iets mooier uit ziet en deze sneller is. Maar je kan er met beide dus hetzelfde mee.
 
Hi allemaal!

Ik wilde jullie graag bedanken voor alle toffe woorden en natuurlijk het uitproberen/kopen van Rewind! 🙏🏻

Rewind is ontstaan omdat ik vaak aan het spelen was en vergat op te nemen of weer iets niet goed ingesteld had in mijn DAW.
Ook speel ik vaak op de koptelefoon zonder een DAW aan, en dan is het fijn om nou net dat vette idee niet mis te lopen!
Zeker als je niet 's werelds beste pianist bent, zoals ik.. 😃

Ik wilde ook even van de gelegenheid gebruik maken en even wat zaken belichten/nuanceren:

- Rewind heeft nu 60 minuten opname tijd, maar met de gate functie kan je nog veel langer opnemen.
- Rewind kan system audio opnemen van de Mac zonder externe software.

Er komen eind deze maand een zeer mooie update aan die Rewind weer verder zal brengen.

Ik nodig jullie met alle liefde uit om Rewind te proberen en als jullie vragen/suggesties hebben hoor ik het graag!

Dennis

PS Synths Rule!
 
Rewind is ontstaan omdat ik vaak aan het spelen was en vergat op te nemen of weer iets niet goed ingesteld had in mijn DAW.

een fenomeen dat je vaker ziet, dat developers, soms uit noodzaak, of vanuit een iets wat ze zelf willen gaan gebruiken dingen gaan maken.

nice!

en welkom!!

en leuk, een nederlander.... en ook hier op het forum!
 
Rewind is ontstaan omdat ik vaak aan het spelen was en vergat op te nemen of weer iets niet goed ingesteld had in mijn DAW.
Ook speel ik vaak op de koptelefoon zonder een DAW aan, en dan is het fijn om nou net dat vette idee niet mis te lopen!
Zeker als je niet 's werelds beste pianist bent, zoals ik.. 😃
Grappig dat het ontstaan is om 2 dingen waar ik dan nog geeneens over had nagedacht. Ik vind het vooral leuk dat je uit een lange sample kleine fragmentjes kan plukken en deze kan droppen in synths en samplers om zodoende weer te gebruiken voor sound design doeleinden. Of ik de midi ook echt zal gebruiken vraag ik me af, maar het is wel zo dat ik af en toe een vreemd akkoordje toets die ik later compleet kwijt ben, dus wellicht ook handig. Het is in ieder geval een geslaagd idee geweest.

Als ik dan zo vrij mag zijn om er gelijk een soort van verzoekje in te gooien?
Mij lijkt het erg handig om een sample in rewind te kunnen droppen, om vanaf daar dan weer een stukje te kunnen selecteren om in een granular synth te gooien, zou nog mooier zijn om er zelfs meerdere samples in te kunnen droppen, of dat het mogelijk is om in 1x meerdere stukjes van je opname te kunnen selecteren, en dit als 1 sample te kunnen droppen, misschien met keuze op welke volgorde of iets dergelijks.
 
Grappig dat het ontstaan is om 2 dingen waar ik dan nog geeneens over had nagedacht. Ik vind het vooral leuk dat je uit een lange sample kleine fragmentjes kan plukken en deze kan droppen in synths en samplers om zodoende weer te gebruiken voor sound design doeleinden. Of ik de midi ook echt zal gebruiken vraag ik me af, maar het is wel zo dat ik af en toe een vreemd akkoordje toets die ik later compleet kwijt ben, dus wellicht ook handig. Het is in ieder geval een geslaagd idee geweest.

Als ik dan zo vrij mag zijn om er gelijk een soort van verzoekje in te gooien?
Mij lijkt het erg handig om een sample in rewind te kunnen droppen, om vanaf daar dan weer een stukje te kunnen selecteren om in een granular synth te gooien, zou nog mooier zijn om er zelfs meerdere samples in te kunnen droppen, of dat het mogelijk is om in 1x meerdere stukjes van je opname te kunnen selecteren, en dit als 1 sample te kunnen droppen, misschien met keuze op welke volgorde of iets dergelijks.
klinkt als een goed idee, ik ga het er hier eens over hebben, geen idee of meer mensen dat zouden gebruiken. Maar klinkt zeker cool! dank je!
 
Back
Top