Aansluiten audio interface op externe versterker

Post Rock

Ingeburgerd
Lid sinds
2 januari 2022
Berichten
51
Locatie
NL
Hi,

ik heb een Native Instruments komplete audo 6 interface. om tracks in Cubase 12 te kunnen gebruiken bij het oefenen met de band (en later 'live') wil ik mijn geluidskaart aansluiten op een externe versterker. Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen? In mij studio gebruik ik de main outputs L en R (2 x balanced) voor de monitors.
verneem graag!
Groet, Al
 
SF-gitaristen kunnen wellicht bijspringen.. heb snel deze gevonden. Vooral verschil tussen line en gitaar-signaal in de gaten houden. Als je amp een "line in" heeft, die gebruiken. En als je de gitaar-input pakt, volume van je geluidskaart laag houden ivm oversturing/te hard signaal. Zal dan wel mono audio zijn.

Mocht je gebruik maken van een gehuurde oefenruimte: die bieden meestal ook een "zang-set" aan, als je huurt. Die zou ik pakken, als ik jou was. Dat is dan een (klein) PA-setje met een mengtafel (met line-ins), waar je je geluidskaart in kunt prikken.
 
Ah natuurlijk, ik kan dan de standaard uitgang van de interface gebruiken en die ieder op een mono kanaal prikken van de mengtafel. Dank ook voor je verwijzing. Echt fof van je .
 
Hola.

Waarom geen audio interface behringer bijvoorbeeld.en er zijn er meer.
Heeft dus ook uitgang voor een versterker.
Dat heb ik ook.
Een geluidskaart wel ouderwets hoor,daar ben ik 20 jaar geleden mee begonnen Terratec.


Groeten van Andreos:)
 
He Andreos,

gracias! Ik heb een audio interface. De Native instruments Komplete Audio 6.

17324E18-C7B4-4837-8FCA-69BE3AFF3ECD.jpeg
 
Hi andreos, ik heb wel 2 uitgangen voor m'n studio speakers. Deze op rwee mono kanalen steken van een mengpaneel en dan naar PA?

gr,
Al
 
Hoi Al,

Als je een mengpaneel hebt kan je zoveel inpluggen wat je wilt,dat ligt dus aan je mixer hoeveel.
Ik heb een, Mackie 16 kanalen,
Dan je uitgang 2x naar je pa(links-rechts heb ik dan).

Groeten van andreos :)
 
Back
Top