Sysex Preset Library / Wav Sample Downloads

Not Found​

The requested URL was not found on this server.
 
ja ik verander geregeld de link,, want ik moet wel feedback krijgen, anders wordt ik dement, en k ben nog altijd bereikbaar via pb

ik ben de Roland M-VS1, M-GS64, MSE-1, MDC1, M-SE2 terug aan't samplen,

Deze keer mét preset namen voor de.wav's, en 3 octaven, en er zou een M-OC1 onderweg zijn, dan heb ik ze allemaal

Als je wil dat ik jou synth sample, dan wil ik wel meewerken,,,

M'n Synthctrl Setup werkt erg goed,, Maar op den duur ben ik het samplen en file managment wel weer voor effe beu,

Sample robot vind ik een gfx klucht, en mss alleen die auto loop kan ik (nog) niet,

okeuyy
 
ja ik verander geregeld de link,, want ik moet wel feedback krijgen, anders wordt ik dement

Dat was mijn feedback.

Nee mijn synths hoef je niet te samplen. Dat doe ik zelf wel met mijn mpc one ofwel met samplerobot6.
En samplerobot is ook geweldig om je vst instrumentpatches te samplen en nadien in de mpc one te gebruiken.

Auto loop is net de coolste feature, daar gaat samplerobot op zoek naar de samplepoint en dat spaart je net zoveel tijd en frustratie en dat zorgt er dan weer voor dat je het samplen niet snel beu wordt. Je kan ook kiezen waar in je sample hij pas op zoek mag gaan naar die samplepoint.

 
tja, ik vind dat zo dom, die sample robot,
ik heb er nog geen enkel goei idee van kunnen overnemen
vooral dat 3-2-1 aftellen voor ie begint is echt zo'n commerciele gfx truc,

k blijf geintressert in Smackos z'n samples methode,,


tja, 't is dat ik op den duur helemaal suf ben van zelf te samplen,,
Dat zou weeral een kick geven, als ik nog een goei idee kon toevoegen,

De MC-909 is wel erg lastig om zuiver te samplen,, en dat zijn veel presets,
Maar de TC FInalizer express clipt/vervormt wel heel hard op droge samples, bij het beluisteren achteraf

'K heb nu twee mac mini's die afzonderlk en tegelijk kunnen automatisch samplen,
voor een 3de mac mini moet ik nog een thunderbolt to Firewire adapter of dock bij kopen,

De powercore filtroid gebruik ik om het digitale hi freq randje weg te filteren,,
Dat gaat nu perfect met Samplitude Batch processing, anders crasht filtroid op losse samples

tja, al die warz samples zijn daardoor nutteloos,D
a's ook altijd eindeloos blind random samples scrollen, niet wetende wat voor sample het is

Logic met die sampling optie, is te moeilk om te gebruiken, dan mis ik ook audio en midi interfaces
Heel lastig dat logic niet op windows draait, want ik wil er zo graag de prille handelingen van aan kunnen,

tja, die sample robot ?? Schone gfx gui, da wel,,
okeeyy
 
k ben vandaag de MC-303 terug aan't samplen,, maar wat ik wou delen en weten?

Deze hebben enkele retro synths in een vst gegoten,

ik wil dat wel eens testen en horen,, iemand al in gebruik en bezit ?

 
Ieder zijn manier van samplen maar ik wil kwaliteit in weinig tijd en dat is net wat samplerobot me geeft.
Dat heel dat sampleproces geautomatiseerd kan worden vind ik echt fantastisch. Als ik een drumbank uit mijn RM1x sample is dat 2 minuten instellen en dan sampled hij de hele bank van 76 keys helemaal alleen.
Dat duurt een beetje want hij triggert alles via midi en hij zoekt dan zelf de begin en eindpunten maar ik kan terwijl gaan eten of muziek maken en als ik terugkom is alles perfect gesampled. Daar kon ik een paar jaar geleden alleen maar van dromen ;)

Wat is de Smackos sample methode dan?
 
Laatst gewijzigd:
ja, deze werkweek heb ik de drumkits gesampeld vd MC-303,MC-909,SRX-05,JDXi

tja, die sample robot,,

ik sample ineens al de drumkit banks automatisch,,,,
heel cool, maar als het samplen weer te lang duurt dan is dat wel een last, omdat ik dan nog niet kan beginnen met editen,,

tja, smackos z'n samples libs zijn best proper gemaakt, 'k weet er niks van,

tja, Samplen is maar bezigheid en programmeren,
Nieuwe tracks maken vraagt toch een pause en da's dan weer te hoog energie niveau,
 
Laatst gewijzigd:
Okey, ja, ik moet er effe over kunnen babbelen,,, merci FreddyC,, Hoe ik nu sample is veel te cool,

Die mannen van beatmachine is niet één individu alleen,

de M-DC1 drumkits zijn nu aan't samplen,,
de M-BD1,M-VS1,MSE1,M-GS64 volgen de komende uren of dagen

tja, ik vind dat véél cooler, zelf samplen,, Dan sample libs te downloaden, of te kopen,
maar zo eenvoudig is het niet,, of ja zo af en toe eens één sample mss wel,,

okkyy
 
Ik heb even geozocht hier op het forum hoe jij dan sampled. Heb dit gevonden:

Al de midi gebeurd met m'n SynthCtrl Plugin, Maar dat is AmigaOS - AmosPro
De audio recording met een Profire 610 en Samplitude X4, en daar heb ik de Set Markers in een .VIP project van, maar dat kan nog verder perfect gemaakt worden
Auto delete silence en al de andere sample batch edits, gebeurd met awave studio
Extreme sample Converter gebruik ik om de samples te checken
Maar begrijp er niet veel van...
Heb je die Synthctrl plugin zelf geprogrammeerd dan? En ik ken wel ctrl plugins maar wat heeft dat dan met amigaOS te maken?
Zijn de MC-303 geluiden erg verschillend van de MC-505? Zoja ben ik wel geïnterresseerd.
ik sample ineens al de drumkit banks automatisch,,,,
Met die ctrl plugin?
tja, ik vind dat véél cooler, zelf samplen,, Dan sample libs te downloaden, of te kopen,
maar zo eenvoudig is het niet,, of ja zo af en toe eens één sample mss wel,,
Ja dat vind ik ook, maar het hangt er altijd een beetje vanaf hoeveel samples je gebruikt in je track. Ik maak graag muziek met synths en drumsynths (hardware en vsti's) omdat ik dan het gevoel heb dat ik de volledige controle over mijn sounds heb en met samplen ben ik begonnen met een Casio SK1, daarna een tijdje de sample feature van Kaoss pad 3 gebruikt, maar dan merk je al snel hoe begrensd het allemaal is. Als je een paar woordjes wil samplen en loopen is het allemaal prima maar voor synthpatches over verschillende oktaven verspreid had ik iets deftigers nodig. Dan ontdekte ik dat Maschine een goede sampler ingebouwd heeft en de Maschine had ik al, dus daar heb ik deftig mee leren samplen. Daarna kwam er door een ruil hier op het forum nog een MPC One bij en die heeft ook een heel handige sampler ingebouwd. Toen ben ik voor het eerst op het idee gekomen om mijn lievelingssounds van mijn VST's te gaan samplen zodat ik zonder PC ook al mijn sounds op de MPC kon spelen wat ook zoveel leuker was als die samplepacks doorploeteren en tenslotte heb ik hier ook zoveel tijd mee doorgebracht dat ik naar iets sneller ben gaan zoeken en zo op samplerobot uitgekomen. die heb ik nog maar pas in gebruik.

Sample libraries downloaden ja...moet ook ieder voor zich weten, ik heb er een paar maar ik heb in het verleden veel te veel verspild met die door te spitten en het voelt toch altijd nog beter als het je eigen samples zijn die je gebruikt. Maar nogmaals, moet ieder voor zich uitmaken, want de andere luisteraars van je track horen toch het verschil niet ;)
 
ja, da's "subjectief",,

"synthctlr" is gewoon de naam van m'n eigen 'plugin',

Voor Med-SoundStudio in Amiga OS, Amos Pro Basic geschreven, al van voor 2000' mee begonnen,, werkt via de WinUAE Amiga emulator

tja, de MC-505 heb ik niet,, de MC-303 heeft een bass boost knop achteraan, dat doet wel veel, de MC-307 heb ik ni meer,

tja, ik maak ni teveel openbaar reclame voor m' synthctrl,, maar 't is wel cool, maar anderen hebben niks anders dan sample robot of logic

k weet ni of er in cubase een sampler zit ?? met hun sample player plugin

k heb wel slechte resultaten met vst synths te samplen, zoals v-station en genesis,, veel teveel hi end freqs,,
 
De voorbije werkweek de access virus Beste Banks en de TX81z gesampled,
Die TX81z samples zijn echt heel goe op de K2661

Ik wil al m'n samples delen, hé,,mail maar via PB,,,

En dan liefst feedback of iets terug geven,
want alleen maar m'n samples weg geven zonder feedback is ,,??

tja, geen energie en verder ideeën terug krijgen,,,


Over hoe ik automatisch sample, dus gans het sampling process, wil ik ook wel uitleg geven,,
Al de midi is met m'n eigen SynthCtrl / Amiga OS

Grtnn
 
Back
Top