wat is tegenwoordig een goeie 20 tot 24 channel mixer?

KeesVerkerk

Ouwe rot
Lid sinds
7 februari 2004
Berichten
1.067
Locatie
Leiden
Ik heb een betere mixer nodig voor mijn live setup (jaja de gigs gaan langzaan beginnen!).
Ik ben op zoek naar goed klinkende 20-24 kanalen grote mixer.
Ooit heb ik met een zed gewerkt, deze klonk degelijk maar vond ik iets minder fijn werken.
De Midas Venice vind ik toch wat prijzig en lastig ivbm 2e hands handel.

Wat zijn tegenwoordig goeie mixers op de markt?
Soundcraft? Mackie? A&H etc??
 
ik weet niet wat je budget is maar voor pakweg minder dan 650 euro heb je keuze uit midas venice, van 240 tot 320's...
Of dat nu zoveel geld is voor kwaliteit, ik vind van niet. En ik denk dat de waardering nog moet komen (lees: prijsstijging)
 
Wat vind je niet zo fijn aan de ZED?

Ben zelf al heel de tijd verschillende mixers aan het uitproberen voor hetzelfde doeleinde, wel maar 12 channels ofzo, maar heb nog altijd mijn voorkeur niet gevonden. Mijn voorwaarde is wel dat er multi-channel USB ingebouwd moet zijn.

Momenteel heb ik een nagelnieuwe Mackie Onyx 12. Doet wat het moet, maar qua routing enzo toch niet wat ik wil, dus deze gaat er terug uit zodra ik eruit ben wat ik wil.
Ze hebben ook een 24 channel versie ervan. Zit een SD kaart lezer in om me te recorden of een backing track af te spelen, handig voor live dus.

Voordien had ik een Soundcraft MTK. Qua features en usb is deze echt wel zijn geld waard.
Heb ook een ZEDi10, qua sound vind ik deze super, mocht er daar een versie met meer kanalen van komen met USB op elk kanaal ben ik er uit.
 
Wat vind je niet zo fijn aan de ZED?

Ben zelf al heel de tijd verschillende mixers aan het uitproberen voor hetzelfde doeleinde, wel maar 12 channels ofzo, maar heb nog altijd mijn voorkeur niet gevonden. Mijn voorwaarde is wel dat er multi-channel USB ingebouwd moet zijn.

Momenteel heb ik een nagelnieuwe Mackie Onyx 12. Doet wat het moet, maar qua routing enzo toch niet wat ik wil, dus deze gaat er terug uit zodra ik eruit ben wat ik wil.
Ze hebben ook een 24 channel versie ervan. Zit een SD kaart lezer in om me te recorden of een backing track af te spelen, handig voor live dus.

Voordien had ik een Soundcraft MTK. Qua features en usb is deze echt wel zijn geld waard.
Heb ook een ZEDi10, qua sound vind ik deze super, mocht er daar een versie met meer kanalen van komen met USB op elk kanaal ben ik er uit.
ok dus jij vond de Zed het beste klinken van de 3 (mackie, Soundcraft, A&H)?
 
ok dus jij vond de Zed het beste klinken van de 3 (mackie, Soundcraft, A&H)?
op zich wel ja.. Voor het soort muziek dat ik maak, waarschijnlijk niet universeel voor iedereen. Ik overstuur regelmatig met de gains en op de ZEDi10 klinkt dat echt mooi warm, EQ ook volle sound. Mogelijk niet de meest "eerlijke" mixer, maar wel een klankkleur dat ik kan smaken. Er zijn wel andere hekelpunten aan deze mixer.

De Soundcraft klinkt zeker niet mis, en de Mackie ook niet. Hangt er ook vanaf waar je naar op zoek bent qua functies
 
Ik heb eens een ZED betast in baxshop en was verbaasd hoe crappy de faders aanvoelen. Mijn mackie onyx 1202i (of is het 1220i) die ik nieuw kocht begon te roken na 3 maanden en is in garantie hersteld. Ik bedoel maar: die dingen hebben nog meer zaken om rekening mee te houden behalve sound. Dus voor je beslist misschien eens ergens betasten en googlen op issues.
 
Ik heb eens een ZED betast in baxshop en was verbaasd hoe crappy de faders aanvoelen.
Die ZEDi10 heeft enkel draaiknoppen en zijn allemaal afzonderlijke broodjes en elke pot zit vast op de frontplaat. Dus qua kwaliteit zit het daar echt wel heel goed. Ik heb de indruk dat er een groot verschil is tussen de ZED reeks en de ZEDi reeks, los van de USB.

De Soundcraft MTK serie had enkele zaken waarvan ik dacht "ok, voor live gebruikt gaat deze niet lang leven". Bijvoorbeeld geen stofbescherming op de faders, waardoor ze gewoon "open" zijn.
 
Ik heb hier nog een 24 kanaals Allen & Heath GL 2000 in mooie staat die weg mag, volgens mij is die geschikt voor live. En zeer goede bouwkwaliteit.
 
Ik ben ook super tevreden over de sound en kwaliteit van de Soundcraft GB series live mixers, al gebruik ik de mijne gewoon in de studio, zoveel channels heb ik live gelukkig niet nodig :)

@KeesVerkerk
Je gaat eens goed moeten nadenken over wat je nodig hebt qua features, want we kunnen hier natuurlijk allemaal namen gaan roepen maar daar schiet je weinig mee op..
 
ohja
20-24 kanalen voor live lijkt me idd veel? Zeker dat je niet genoeg hebt aan een goeie 16 kanaals ...en belangrijke vraag wat is het budget :D
gaat harder dan je denkt hoor:

2 mono synths 2
2 poly synths 4
tr8s 3
707 3
mpc 1000. 5
modular. 3
gitaar 2
vocals etc 2
 
Hier de harde specs:
insert channels (ook op de master en of bussen)
4+ auxes
3 eq bands
20+ channels
goeie sound in de mix
 
Laatst gewijzigd:

Vergelijkbare discussies

Back
Top