Tip voor Diy Masterbus/tracking eq?

flyweight

Respect the instrument and connect
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.318
Locatie
outerspace
Hi Ik ben op zoek naar een project voor een DIY Masterbus en tracking eq.

- stereo
- stepped switches

Zover heb ik deze gevonden.
- Barry Porter netEQ 4 band parametric
- studer Studer 169K mid semi parametric
- Neumann W492

Heeft iemand ervaring met deze?
Andere tips voor DIY stereo eq's?


Cheers

Tim



 
cool heb je precies deze kit? en heb je 1 kant al werkend?
Nee ik heb de originele bordjes van het project, ooit via GroupDIY / ProdigyPro marktplaats gekocht. Bordjes zijn volgens mij al wel helemaal (door mij) bestukt, ook met goede kwaliteit componenten. Volgende stap is een case met voeding maken en daar stokt het bij mij meestal...

Een SF soldeerclubje zou ik best leuk vinden. Heb nog veel meer projecten af te maken.

Wat ik over de karakteristiek van de SSL4000 EQ heb gehoord is dat deze "heel subtiel" is, en dat het met de Q te maken heeft, die is extreem laag. Wat mij trok in de hardware van de Nite EQ is dat die "air" band (40 KHz) zo hoog is dat ik me kan voorstellen dat het zin heeft dit in het analoge domein te doen.

Stepped switches kun je trouwens volgens mij met ieder project wat potmeters gebruikt toepassen. Kwestie van een Lorlin switch pakken en weerstanden tussen de pootjes solderen. En als het een 2 kanaals doos betreft, de weerstanden van elke switch matchen met de multimeter.
 
Ah cool, ja de eq die ik zoek moet ook wel subtiel zijn. Heb al een dual vol parametrische EQ van tc electronics.

Die eq heb je toch zo af? case kun je bv van thomann halen, (19 inch adam of zoiets)

PSU bv: SIGMA22 Board Power Supply Adjustable Voltage Regulator For DAC Headphone Amp | eBay

passend ringkern, 230V socket en fuse holder. Wat boren en gaan :)

Wel jammer maar veel van die eq's zie ik geen pcb's voor en diy-racked.com vind ik te duur.
 
Sterker nog, de case heb ik ook al liggen en de ringkern ook. Maar alles zit opgeslagen in dozen en mijn soldeer / DIY hobby spullen ook. Over 2 maanden is mijn verbouwing hopelijk klaar, dan kan ik weer een soldeer hoek inrichten en ben ik zeker van plan een aantal projecten af te maken.

Heb je al DIY compressors ook? Ik heb nog een paar GSSL bouwpakketten liggen inclusief case, dat is de befaamde Glue compressor in DIY hardware vorm. Mag eigenlijk niet ontbreken in je mastering rack. Ik heb er 3, en ga er zelf 1, hooguit 2 gebruiken. Dus er is er 1 voor overname beschikbaar.
 
Nee ik heb geen DIY compressors. Heb naar de GSSL gekeken maar ben op een Klark DN500 uitgekomen.
Die heeft klassieke DBX vca's en heb ik voor 150 euro gekocht.
Wel vriendelijk bedankt voor het aanbod.
Verder doe ik niet echt mastering maar zoek ik wat eq's voor op de 4 bussen en 1 op de master van mijn mixer.
Die laatste moet dus een subtiele eq zijn.
Maar geen haast. Die SSL4000 kloon ziet er ook wel aantrekkelijk uit.
 
kwam deze laatst tegen naast de goldenmaster pedal van endorfins.se
Geen high built quality maar is zoiets te pimpen? Beginnen met lineare psu bijvoorbeeld?

Screenshot 2024-04-08 at 23.48.55.png
 
Back
Top