Nieuws van Behringer

Als ik het me goed herinner zijn die boutiques van metaal. Ik vind ze altijd erg mooi ontworpen, al is het formaat dubieus.
Ik vind die sh-01a bijvoorbeeld smaakvoller ontworpen dan de ms-1.
 
Boutique is zeker metaal en prima gebouwd voor het grootste deel.
Dan zit ik schijnbaar fout.
Ik heb een se-02 die geheel van metaal is maar ik dacht dat de rest alleen aan de onderkant metaal was.
Ik vind die andere 3 samen met het keybed zo'n cheapy indruk maken op de een of andere manier maar welicht is het meer kwaliteit dan het op het eerste oog lijkt.
En natuurlijk helpen al de kleine knoppies ook niet mee, dat vind ik op de se-02 ook een hele slechte designfout terwijl ik kleine handen heb.
 
Op de Boutique A-01 zit alles 'mechanisch'* ver genoeg van elkaar weg, en is naar mijn idee ook nog een smaakvol ding om te zien, en stevige combi met de keys.
Maar goed, deze is sowieso qua styling & functionaliteit een vreemde eend in de reeks.

*: prima knop-afstand, maar er zit veel 'onder' de knoppen gestopt, dus wel heen & weer springen voor alle functionaliteit.
 
A-01 is ook geen remake van een oud ding. TB-03 is ook qua knopjes wel prima omdat het origineel niet zo groot is. Maar met die SE-02, JX-03 of JP-08 etc. is het wel echt heel (veel te) klein omdat ze enorme control surfaces in miniatuur hebben gemaakt.
 
De SH-5 is wel precies zo'n bak die echt lastig is om te vinden. Ik zag Carl Finlow reageren op Facebook dat hij al jaaaaren de SH-5 er bij zou willen hebben.

Ik ga er even rustig over nadenken net zoals alle eerdere re-issues. De Moog re-issue heb ik op de een of andere manier kunnen weerstaan, de MS-20 mini kon ik echt niet weerstaan na een tijdje. Zo veel mooie bakken maar lang niet alles geeft me echt het gevoel dat ik het moét hebben.
 
FB_IMG_16276449012556406.jpg



Weer een teaser van Uli, nu eindelijk de juliter 8.
 
Zo, dus Dave Smith kan nu ook wel inpakken..
Volgens mij stopte Moog ook met hun reissue met de aankondiging van de Boog. Dat is toch wel.. hmmm..
Aan de andere kant, die Dave Smith Prophet 5 was wel wat prijzig, voor de helft zou hij hem ook nog wel met marge kunnen verkopen lijkt me.
Maar misschien verkopen ze dan helemaal niet meer. Behringer speelt het wel erg hard allemaal..
 
Die Pro16 als dat 16x de pro 1 is gaat die heel erg goed klinken.
Ik vind de prophet 5/10 van Dave idd veel te prijzig.
De bro600 is er ook nog niet. vind het niet erg maar wacht het geduldig af.
Maar de pro 16 komt er bij mij eerder dan de Obxa, J8, bs80. de Obxa sound overlapt te veel met mijn prologue en een j8...die lijkt nog ver weg.

maar waarom pro 16? 16 oscs? 16 voices lijkt me sterk.
 
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat Dave Smith zelf de ruimte heeft gecreeërd voor deze kloon door zo met een hoge prijs te komen, omlaag gaan is niet echt fijn voor de early adopters. Hadden ze meteen ingezet op ca 2K / 2.5K dan was de ruimte voor de Pro 16 toch wel wat kleiner. Ik denk dat Behringer voor een Pro 16 toch ook wel iets van 1500,- gaat vragen, zo niet meer, maar, we zullen t zien.
 
Los van dat, wel te gekke bak als die uit komt en idd goed geslaagd is qua sound. Zeker met 16 voices als dat waar is.
 
als ik het goed begrijp was de pro16 voor de p5 rerelease al aangekondigd.
dus grote kans dat die er niet komt of iig achter op het plan lijstje raakt.
 
Die Pro16 als dat 16x de pro 1 is gaat die heel erg goed klinken.
Ik vind de prophet 5/10 van Dave idd veel te prijzig.
De bro600 is er ook nog niet. vind het niet erg maar wacht het geduldig af.
Maar de pro 16 komt er bij mij eerder dan de Obxa, J8, bs80. de Obxa sound overlapt te veel met mijn prologue en een j8...die lijkt nog ver weg.

maar waarom pro 16? 16 oscs? 16 voices lijkt me sterk.
De PRO 800 (samenwerking met GliGli) was toch een module? Maar is iets anders dan de Pro 1.. als ze het origineel aangehouden hebben.
Qua inhoud is er misschien gekozen voor een keyboard versie als je ziet wat er toch nog in de PRO800 zit.

 
Behringer is eigenlijk echt een hele lelijke naam om achterop een synthesizer te zetten.
 
Behringer is eigenlijk echt een hele lelijke naam om achterop een synthesizer te zetten.
Daar zie ik niks van in m’n hok 😁
 
Back
Top