Rekening blokkage Paypal

bazzie

No pain no gain
Lid sinds
19 juni 2011
Berichten
1.523
Locatie
Gent
Allen,

Ik zit met een probleem misschien is iemand van jullie bekend met het probleem. Ik heb al veel dingen gekocht met Paypal ook veel Plug-ins. Onlangs kreeg een mail dat ik voor meer dan
2.500 euro transacties had gedaan en ze
wouden meer gegevens van me (voor oa na te gaan dat ik gewoon een consument ben en deze rekening niet gebruik voor fraude of witwassen en dergelijke).

Zo gezegd zo gedaan, mijn paspoort ingescand en opgezonden. Vorige week krijg ik dan plots een mail dat mijn rekening geblokkeerd is, omdat blijkbaar nog geen 18 jaar was toen ik de rekening heb aangemaakt. Ik ben inmiddels 25 jaar en val compleet uit de lucht. Bijna niemand leest alle voorwaarden tekst die gekoppeld zijn voor aleer je accounts maakt.

Als ik nog gebruik wou maken van de service, moet ik blijkbaar een nieuw account maken en daar mijn rekening terug aan koppelen.

Nu is het zo dat op die rekening nog een tamelijke som geblokkeerd staat. Er staat in die mail dat ik na 180 dagen (:?) de mogelijkheid ga krijgen om mijn geld opnieuw terug te kunnen
opnemen.. Iemand die weet wat dit precies inhoudt, na die 180 dagen dus?

Inmiddels heb ik al wat research gedaan en ik heb echt nog meer
trieste verhalen gelezen op internet met vele grotere sommen
geld.

Mijn advies naar iedereen toe voor je met Paypal in zee gaat:

- Lees de volledige gebruikersovereenkomst..
- Zet nooit meer geld er op dan je op dat moment nodig hebt..
- Vermijd verkopen met Paypal.. 1 zogezegde klacht en je bent de sigaar, Paypal heeft meer oor naar de slachtofferrol

De grootste tip is gewoon blijf er weg van.. Ik ga wel een visa kaart halen binnenkort.
 
Bel ze op - 't zijn zeikers, dat is een feit. Maar dan heb je kans dat 't wat vlot.
 
Ik heb geeneens geld er op staan, kan gewoon gekoppeld zijn aan bankrekening. Hoorde wel laatst van een collega dat Paypal geld had afgeboekt van haar bankrekening voor een transactie die ze zelf niet gedaan had. Uiteindelijk wel goed gekomen volgens mij.
 
Wellicht wordt je account voor 180 dagen geblokkeerd (en ze zijn ondertussen wel heel blij met je gegeven data want US bedrijf) daarna krijg je een korte periode om je tegoeden (als je die daar heb gestald) terug te boeken.

Dit is mij ook overkomen en was ook meteen het einde van Paypal als betaalsysteem.
Aangezien het geen bank is kan je nergens klagen buiten een brief schrijven naar hun hoofdkantoor te Luxemburg.

Zolang het goed gaat gaat het goed, en als het fout gaat dan ben je de pineut
Ook dat PP aan een banknummer gekoppeld is kan in sommige gevallen nare gevolgen hebben ivm illegale afboekingen (fraude/scam)

Succes iig
 
Wellicht wordt je account voor 180 dagen geblokkeerd (en ze zijn ondertussen wel heel blij met je gegeven data want US bedrijf) daarna krijg je een korte periode om je tegoeden (als je die daar heb gestald) terug te boeken.

Dit is mij ook overkomen en was ook meteen het einde van Paypal als betaalsysteem.
Aangezien het geen bank is kan je nergens klagen buiten een brief schrijven naar hun hoofdkantoor te Luxemburg.

Zolang het goed gaat gaat het goed, en als het fout gaat dan ben je de pineut
Ook dat PP aan een banknummer gekoppeld is kan in sommige gevallen nare gevolgen hebben ivm illegale afboekingen (fraude/scam)

Succes iig

Ok thanks ik zet alvast een alarm voor 180 dagen dat ik het zeker niet vergeet.. Daar had ik dus eignelijk ook het meest problemen mee.. Een autoriteit heeft inzage gekregen in privé-zaken van me. Nu ja een tweede rekening openen wat denken ze wel. Geen haar op m'nhoofd die daar nog over moet nadenken.

Fictieve onbehulpzame nep bank
 
Ok thanks ik zet alvast een alarm voor 180 dagen dat ik het zeker niet vergeet.. Daar had ik dus eignelijk ook het meest problemen mee.. Een autoriteit heeft inzage gekregen in privé-zaken van me. Nu ja een tweede rekening openen wat denken ze wel. Geen haar op m'nhoofd die daar nog over moet nadenken.

Fictieve onbehulpzame nep bank

Weet niet of een tweede rekening openen mogelijk is (neem aan dat men dit vaker probeert en men hier ook op let)

Moet even graven: geloof dat je een mail krijgt dat je account open is voor een korte periode om eventuele gelden terug te boeken.
Dit is 180 dagen na je blokkade.
 
MIjn advies: Nooit zaken doen met Paypal....

als koper ben je zogenaamd beschermd maar als verkoper vogelvrij !
 
Weer iemand de dupe van Paypal. Kan behoorlijk vervelend zijn als een koper enkel wil werken met Paypal, met heel die buyer protection zooi. BANKOVERSCHRIJVING, heerlijk toch? En lekker veel vertrouwen in de medemens.

En als ze die Western Union nu eens wat veiliger maken dan gaan mensen mij niet meteen melden bij de Politie of Interpol als ik effe vermeld om het te gebruiken voor het gemak wegens absolute irritatie tegenover Paypal...

.. misschien wel duidelijk dat ik kopen en verkopen via het internet beu ben.

Paypal doet er alles aan om je geld vast te houden of om je te verdenken van iets, dat laatste is dan ook een excuus om je geld vast te zetten, en er lekker op te verdienen. Effe goed doorzeiken door die robots in dat callcenter en zo'n supervisor bij zijn nekvel vastgrijpen.. Dat er wat beweging komt in je account. Lekker de boel 26 dagen vasthouden wegens verdachte transactie voor een speelgoedauto voor mijn neefje.. geldwolven..
 
Zoals al gezegd: ik denk dat je je geld wel gewoon terug zal krijgen als je na die 180 dagen actie onderneemt, aangezien ze geen concrete signalen over fraude zullen vinden met jouw account binnen die periode.

Behalve er nooit geld op te stallen zou ik verder iedereen ook aanraden om 2-factor authenticatie aan te zetten voor Paypal, zodat je naast je wachtwoord ook nog een code via sms nodig hebt om in te loggen.
 
Het is te gek voor woorden dat ze 6 maanden je geld kunnen vasthouden.
Misschien kan je 'ns bij Radar dit aankaarten zodat het op tv komt.
Heb je misschien kans dat de boel snel wordt rechtgezet want negatieve media aandacht zitten ze niet op te wachten denk ik.

Ik heb een paar weken terug voor het eerst iets gekocht met paypal en dat was zo'n ontzettend gedoe.
Als ik hierbovenstaande reakties lees twijfel ik of ik niet beter m'n account op kan zeggen.
 
Ze mogen je geld vasthouden, je rekening blokkeren of zelfs volledig slopen met geld er op. Het staat in de gebruikersovereenkomst. Je klikt op 'Akkoord' anders kan je geen account aanmaken.. Einde verhaal. En de media contacteren? Ik ben niet gek.. Straks mag ik dan nog betalen aan hun! Wat dat betreft staan er veeeeel ergere verhalen die ik gelezen heb op internet waarbij mensen ettelijke duizenden euro's zijn kwijtgespeeld. Nee, ik wacht wel netjes 180dagen. Ik ga er gewoon geen tijd en moeite insteken aangezien Warehousegroove me een sluitend antwoord kon
geven.
 
Ze mogen je geld vasthouden, je rekening blokkeren of zelfs volledig slopen met geld er op. Het staat in de gebruikersovereenkomst. Je klikt op 'Akkoord' anders kan je geen account aanmaken.. Einde verhaal. .


Een gebruiksovereenkomst heeft niet zo veel rechtsgeldigheid als dit in strijd is met de wet..... soms een overeenkomst met een korreltje zout kan nemen omdat dit wettelijk niet eens mag.
Is het binnen de wet vastgelegd en je gaat akkoord dan is het een ander verhaal.....
 
wat ga je beginnen tegen een 'bank' .. welja puur verloren tijd en moeite.. Uiteindelijk was ik in overtreding, door het account aan te maken toen ik nog geen 18 was.. en 7 jaar later wordt ik hiervoor gestraft dmv mijn geld 180 dagen vast te houden, tot ze voor zichzelf hebben uitgemaakt dat ik geen fraudeur of dergelijke ben..


Ik ben absoluut niet akkoord maar dit is gewoon het feit. Daarom dat ik ook verder wens geen zaken meer te doen met hun.
 
wat ga je beginnen tegen een 'bank' .. welja puur verloren tijd en moeite.. Uiteindelijk was ik in overtreding, door het account aan te maken toen ik nog geen 18 was.. en 7 jaar later wordt ik hiervoor gestraft dmv mijn geld 180 dagen vast te houden, tot ze voor zichzelf hebben uitgemaakt dat ik geen fraudeur of dergelijke ben..


Ik ben absoluut niet akkoord maar dit is gewoon het feit. Daarom dat ik ook verder wens geen zaken meer te doen met hun.

Paypal is GEEN bank Bassie.... en dat is nu ook precies het probleem ;)
 
MIjn advies: Nooit zaken doen met Paypal....

als koper ben je zogenaamd beschermd maar als verkoper vogelvrij !

Volgens mij is het juist precies andersom.

Als koper kan je gewoon altijd je geld terugvragen, je hoeft alleen aan te geven dat je een pakket niet ontvangen hebt en de verkoper is z'n spullen kwijt. Heb het hier al eens meegemaakt, zelfs een bonnetje van de post met datum en gewicht was niet voldoende bewijs voor Paypal.
Kopen doe ik graag via Paypal, verkopen nooit meer.
 
Volgens mij is het juist precies andersom.

Als koper kan je gewoon altijd je geld terugvragen, je hoeft alleen aan te geven dat je een pakket niet ontvangen hebt en de verkoper is z'n spullen kwijt. Heb het hier al eens meegemaakt, zelfs een bonnetje van de post met datum en gewicht was niet voldoende bewijs voor Paypal.
Kopen doe ik graag via Paypal, verkopen nooit meer.

Even de betekenis van het woord 'vogelvrij' opzoeken?
 
Paypal is GEEN bank Bassie.... en dat is nu ook precies het probleem ;)

ik weet dat jij juridisch zeer onderlegd bent en sowieso heel veel weet, maar ik dacht dat paypal een paar jaar terug wel degelijk zich als bank had laten registreren.

maar goed, bank of niet, het blijft een kutorganisatie waar je vaak toch niet omheen kan of wil.

ik ben als verkoper ook 2 keer genaaid, hoewel in beide gevallen paypal uiteindelijk ook mij weer volledig vergoedde. dat heet dan een courtesy payment en die doen ze gewoon van de enorme berg geld die ze hebben liggen van al die argeloze mensen die extra betalen voor bescherming.

daarbij naait paypal je ook nog eens met heel nare omrekentarieven voor valuta, terwijl ze zelf natuurlijk helemaal geen valuta hoeven aan te kopen, omdat ze die in alle soorten en maten en in grote hoeveelheden binnenkrijgen en zodanig speculeren dat ze de winstpakkers op de plank laten liggen.

veel van de vroegere voordelen van paypal zijn eigenlijk niet meer aan de orde. binnen de eu is betaling sowieso razendsnel en daarbuiten vaak ook eigenlijk. en een stuk gemakkelijker dan vroeger.
 
1: BEL ZE OP,en het is opgelost in 10minuten,online samen met de persoon aan de telefoon.

2: paypal is wel een bank,met apparte regels.

Nieuw alternatief voor internationale transfers met lagere fees als paypal en werkt als een normale banktransfer (!!!) is

transferwise

zeker checken!
 
ik weet dat jij juridisch zeer onderlegd bent en sowieso heel veel weet, maar ik dacht dat paypal een paar jaar terug wel degelijk zich als bank had laten registreren.

maar goed, bank of niet, het blijft een kutorganisatie waar je vaak toch niet omheen kan of wil.

ik ben als verkoper ook 2 keer genaaid, hoewel in beide gevallen paypal uiteindelijk ook mij weer volledig vergoedde. dat heet dan een courtesy payment en die doen ze gewoon van de enorme berg geld die ze hebben liggen van al die argeloze mensen die extra betalen voor bescherming.

daarbij naait paypal je ook nog eens met heel nare omrekentarieven voor valuta, terwijl ze zelf natuurlijk helemaal geen valuta hoeven aan te kopen, omdat ze die in alle soorten en maten en in grote hoeveelheden binnenkrijgen en zodanig speculeren dat ze de winstpakkers op de plank laten liggen.

veel van de vroegere voordelen van paypal zijn eigenlijk niet meer aan de orde. binnen de eu is betaling sowieso razendsnel en daarbuiten vaak ook eigenlijk. en een stuk gemakkelijker dan vroeger.

Inderdaad!!! Koop iets op eBay uit de US met PayPal en je zal zien dat de valuta omrekening totaal niet actueel is met het verloop van de normale koers. 1 woord: OPLICHTERS!!
 
Back
Top