Buchla 208/Easel DiY PCB Kit Pre-Orders

egres

Hardwarepolitie
Lid sinds
16 februari 2011
Berichten
6.394
Locatie
Synthcity
Voor wie interesse heeft,pre-orders zijn open voor pcb kits om je eigen Model 208 te bouwen,deze versie is identiek aan het originele. 8)

Kit is: 1 main pcb ,12 plugin kaarten ,2 programmer kaarten en een connector interlock pcb. kostprijs is 600$ incl. verzending ,tot 1 mei!

Panels en reverb tanks zullen ook verkrijgbaar zijn.

Pre-orders en meer info hier te verkrijgen: emcloned.com


208-110.jpg


208-210.jpg


208-310.jpg
 
interessant, alleen $600 voor een paar PCB's? of zitten alle componenten, faders etc. er ook bij?
de URL komt uit op een 'leeg' forum...
 
Hoezo een paar pcb's ???

€435 voor 16 pcb's, gemiddeld iets meer dan €27 per pcb

Lijkt me meer dan redelijk gezien de enorme hoeveelheid tijd je moet inversteren om zoiets te bakken

kit includes:
- motherboard
- 12 daughter cards
- transfer pcb for an edge connector
- 2 patch cards (blue ones)

Van mij een dike :okdan::okdan::okdan::okdan::okdan:

Mooi project
 
er zitten footprints op de main pcb voor zowel vintage als alps direct verkrijgbare faders,er zitten vintage transistoren in,deze zijn wel nog allemaal te krijgen en substitudes zou mogelijk zijn

ik vermoed dat er voor de connectoren ook een groupbuy zal komen.

een vintage 208 gaat lekker 20k,dus dit is echt een koopje.

De replica kaarten werden 1 voor 1 getest in een origineel exemplaar en er zou geen enig klankverschil zijn.
 
weird,ik gebruik ook firefox,heb geen probleem

Voor degenen die zich afvragen: Don Buchla weet ervan,er werd hem ook een clone exemplaar getoond door een van zen goede vrienden (die zelf er eentje gebouwd heeft),expliciet 'toelating' gekregen is niet gebeurt ,een voorwaarde is wel het merk niet op de panels te zetten.

het forum is prive omdat het niet de bedoeling is BEMI dwars te zitten omwille van google bot als iemand achter buchla model xxxx zou zoeken bvb.
het is tenslote DiY en kleine reeksen van pcb productie.

Oorspronkelijk wilde Don absoluut niet dat BEMI terug de easel uitbracht,investeerders hebben het tegen zijn wil in toch gedaan.
 
Laatst gewijzigd:
Ik kom met Firefox en Safari ook gewoon op de registratiepagina uit.
 

Attachments

  • Emcloned.jpg
    Emcloned.jpg
    32,2 KB · Bekeken: 146
Ik denk dat de verwarring rond de URL ontstaat doordat men verwacht op een pagina met tekst en uitleg te arriveren.
Je komt echter uit op een forum dat leeg lijkt te zijn. Hier kun je je wel op registreren. Als je toegelaten wordt blijkt het forum niet zo leeg te zijn :D
 
En in de regels van het forum staat dat het niet de bedoeling is het webadress ergens publiek te posten... Voelt nogal als een geheime Buchla clone sekte :D ... Superleuk allemaal maar eerst maar eens mijn TTSH afmaken en mijn Eurorack volbouwen.

tja dat was toen het forum net begon,het is niet de bedoeling dat het overal gepost wordt anders heeft het niet veel zin van het forum prive te houden,maar hier is het forum in het nederlands dus komt het minder snel boven water te liggen voor de engelstalige surfer.

jullie mogen het niet doen,maar ik wel ;),ik heb het gevraagd aan de administrator om hier een post te zetten.
 
Denk dat Roman het zaakje ook wel een beetje onder de radar wil houden, gezien de aardige hoeveelheid (quasi) commercieel geprijsde klonen van Buchla modules die hij aanbiedt.

Don Buchla beschouwt die oude ontwerpen wellicht als achterhaald, maar als blijkt dat daar aardig wat geld in omgaat dan zou de wind wel eens uit een andere richting kunnen gaan waaien.

Het klinkt misschien als een niet al te gek bedrag, maar 450 euro voor een set PCB's voor een commercieel ontwerp van iemand anders, die in die volumes misschien een euro of 50 inkoop zijn, da's geen flauwe markup. En ja, hij heeft er een hoop tijd in gestoken, maar als je dat 1:1 om gaat rekenen dan is het dus toch commercie en geen hobbymatige activiteit.
 
Het klinkt misschien als een niet al te gek bedrag, maar 450 euro voor een set PCB's voor een commercieel ontwerp van iemand anders, die in die volumes misschien een euro of 50 inkoop zijn, da's geen flauwe markup. En ja, hij heeft er een hoop tijd in gestoken, maar als je dat 1:1 om gaat rekenen dan is het dus toch commercie en geen hobbymatige activiteit.

Nou, dat heb je dan goed mis,ik laat zelf ook pcb's maken en voor 50e heb je zo een set niet hoor,laat staan de setup kosten per pcb design er nog eens bij.

Commercie komt vooral van de personen die een kit (zeg maar kits)kopen hem bouwen en het dan voor full verkopen,staar er vol van op muff wiggler

Roman zelf verkoopt weinig aantallen gebouwde modulles,hij heeft zen vaste klanten en daar blijft het bij,kan je geen commercie noemen.

Sommige kits blijven ook bij 1 batch zoals oa de 227

Er wordt ook niets verkocht met factuur of enige garantie, is alles behalve commercieel,zoveel is duidelijk.
 
Zelfs als het het dubbele bedrag is voor die PCB's (wat het niet is, ik zit in die handel (R&D) en bottelullen PCB's zoals dit (single sided, geen soldermask) zijn niet zo duur, hij zal ze waarschijnlijk ergens lokaal in Rusland laten maken, zijn ook net effe andere tarieven dan hier).

On second thought, zal misschien India zijn, net even gekeken en met wat aannames, 20 euro inkoop voor zo'n set in India, ben even uitgegaan van de totale PCB oppervlakte 2x de oppervlakte van die grote PCB.

Wel of geen factuur heeft niks te maken met commercie. Wat je bedoelt is dat het allesbehalve professioneel is, maar dat ie er een aardige duit mee verdient is duidelijk, en dat is commercie.

Wat mij betreft trouwens geen probleem hoor, to each his own, het is alleen dat ik me soms verbaas over het verschil in aanpak door verschillende mensen.

Mutable Instruments doet enorm vernieuwende dingen, modules die je echt niet elders kunt vinden, en alles is open source. En anderen maken (quasi) commerciele kopieen van bijvoorbeeld Buchla, waarvan ze de informatie alleen beschikbaar maken op een besloten forum.

Nogmaals, geen oordeel, uitsluitend verbazing.
 
Welke bedoeling zit hier achter gezien het geen probleem is,geen oordeel..

Verbazing heeft geen begeleiding nodig van desinformatie!

Best nieuw topic starten om je mu.instr. te promoten.

Dank u!
 
Ben benieuwd naar je build Egres, en of je zelf ons ook nog eens gaat verblijden met eigen ontwerpen, wel in aparte threads he? ��
 
Back
Top