[Yamaha] AN1X, CS1X, CS2X,... , verschillen en kwaliteit

Oh nog een ding over de AN1X,

Hij speelt lekker, dus ook goed als masterkey's.

:doei:
 
Origineel geplaatst door shortwave
Heeft de AN1x wel aftertouch en velocity-sensitivity i.t.t. de CS-en die dat niet hebben?

Cs1X in ieder geval niet. De CS6X wel en van de Cs2X weet ik het niet.

Ze zijn wel allemaal aanslag gevoelig.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Bass
Hmmm ik heb zelf de JP8000, maar ik vind de AN1X er gewoon cheap uitzien ...:frons:

Ja bass daar gaat het ook om! he tuurlijk jongen,gaat toch zeker om de sound,niks is sneuer dan iemand met een vette studio met het nieuwste van het nieuwste die vette bagger maakt!
 
iedereen heeft het wel over die en die synth en die is beter dan die,maar moeten wij ons niet eens concentreren op het maken van de sound,en sommige mensen kunnen met goedkope synths betere dingen maken dan anderen met vette expensive synths. its all about the groove
 
Klopt

Denk dat de verkoop van de an1x nu massaal met mezelf erbij een tijdelijke hype is ,kan best zijn dat over een aantal jaar het weer hellemaal retro is en deze nou ja ongewaardeerde synth weer hellemaal hot is.

heb er 2 alleen gekocht omdat ie maar 2 voices multitimbraal is

maar 1 is ook wel genoeg en heb er vette sounds uitgehaald,heb zelf een sound klaarliggen,en die heb ik echt nog nooit gehoord,een vriend van me kreeg gewoon kippevel toen ik de sound bespeelde.

en hij hij heeft gewoon onkenbaar veel sounds!.
 
Origineel geplaatst door justin
Kijk maar op de site!!!

www.arcticpulse.nl

grotendeels ook werk van de AN1x zij zijn er lovend over.

Wat een bagger site! Maar goed, dit terzijde. Ik kan niets vinden over een AN1X.
 
Origineel geplaatst door justin
Klopt

Denk dat de verkoop van de an1x nu massaal met mezelf erbij een tijdelijke hype is ,kan best zijn dat over een aantal jaar het weer hellemaal retro is en deze nou ja ongewaardeerde synth weer hellemaal hot is.

heb er 2 alleen gekocht omdat ie maar 2 voices multitimbraal is

maar 1 is ook wel genoeg en heb er vette sounds uitgehaald,heb zelf een sound klaarliggen,en die heb ik echt nog nooit gehoord,een vriend van me kreeg gewoon kippevel toen ik de sound bespeelde.

en hij hij heeft gewoon onkenbaar veel sounds!.
Die kippevelsound moet je natuurlijk wel ff met ons delen...VERPLICHT! :smeris:
 
Origineel geplaatst door justin

Ja bass daar gaat het ook om! he tuurlijk jongen,gaat toch zeker om de sound,niks is sneuer dan iemand met een vette studio met het nieuwste van het nieuwste die vette bagger maakt!

iedereen heeft het wel over die en die synth en die is beter dan die,maar moeten wij ons niet eens concentreren op het maken van de sound,en sommige mensen kunnen met goedkope synths betere dingen maken dan anderen met vette expensive synths. its all about the groove

Kijk maar op de site!!!

www.arcticpulse.nl

grotendeels ook werk van de AN1x zij zijn er lovend over.

Klopt

Denk dat de verkoop van de an1x nu massaal met mezelf erbij een tijdelijke hype is ,kan best zijn dat over een aantal jaar het weer hellemaal retro is en deze nou ja ongewaardeerde synth weer hellemaal hot is.

heb er 2 alleen gekocht omdat ie maar 2 voices multitimbraal is

maar 1 is ook wel genoeg en heb er vette sounds uitgehaald,heb zelf een sound klaarliggen,en die heb ik echt nog nooit gehoord,een vriend van me kreeg gewoon kippevel toen ik de sound bespeelde.

en hij hij heeft gewoon onkenbaar veel sounds!.


Hey Mr. AN-lover! Je had al je feedback natuurlijk ook in één bericht kunnen zetten.......

Maar, staat die AN van je nog te koop? Wat moest je er ook alweer voor hebben?
 
Geinig om dit draadje eens te lezen 20 jaar later. Mijn AN1X is nog steeds still going strong. Voor mij toch ook zeker een VA klassieker geworden en. Oh steeds erg goed bruikbaar. Heerlijke snappy envelop
 
Heb mijn An1X nog steeds, en vind hem voor bepaalde sounds nog steeds heel sterk. Maar de aftertouch is wel helemaal gek geworden, moet hem nu aandrijven via een ander keyboard. Enig idee waar dat aan ligt?
 
iedereen heeft het wel over die en die synth en die is beter dan die,maar moeten wij ons niet eens concentreren op het maken van de sound,en sommige mensen kunnen met goedkope synths betere dingen maken dan anderen met vette expensive synths. its all about the groove
21 jaar later en nog steeds actueel :D
 
Geinig om dit draadje eens te lezen 20 jaar later. Mijn AN1X is nog steeds still going strong. Voor mij toch ook zeker een VA klassieker geworden en. Oh steeds erg goed bruikbaar. Heerlijke snappy envelop
Heb ik dit draadje 20 jaar geleden gestart? Dat was twee of drie studios geleden, toen nog op een zolder met veel ruimte! :D De AN1X die ik tot mijn beschikking had, is long gone. Mijn VA klassieker is nu de Nordlead 2. Een blijvertje.
 
Back
Top