MIDI snapshot

wavejockey

Ouwe rot
Lid sinds
16 oktober 2012
Berichten
606
Locatie
A'pen - Amstelveen - Chiba
dus het volgende:
ik ben een beetje aan het noodlen op mijn MIDI controller(s) (3x Novation ReMOTE 49/SL/Zero MKII)
er zijn +20 controls gemapt naar verscheidene MIDI parameters op mijn synth(s)
na een tijdje vind ik een leuke setup/klank die werkt
ik zou graag deze bewaren
sommige synths laten toe om je edits te saven, anderen dan weer niet
ik zou graag alle MIDI waardes opslaan, in een MIDI sequencer of MIDI librarian of andere MIDI soft
dus : opslaan/versturen van (enkel) de laatst verstuurde (MIDI) waarde (en -evt.- default waarde van niet aaangeraakte controls) in een snapshot, om later terug op te roepen
in een sequence dan wel een bestandje
 
In Logic kan je dit met Environments realiseren of...
Met mijn gratis MCC (Midi Connect Check) tool kan je opnames maken van controllers en deze als midi-file bewaren en verzenden. In een uitgebreidere versie, welke niet gratis is, kunnen extra setups voor multi-midi-modules gemaakt worden (16 channels). Zowel voice setups (MSB-LSB-PRG) als controller setups (RPN-NRPN).
Eventueel kan ik daar nog een snapshot functie aan toevoegen... als de zin er is...
 
zelf geen ervaring mee maar ik zou eens naar de RK002 smart midi cable kijken volgens mij doet die precies wat je wil, voorbeeldje:

 
In Logic kan je dit met Environments realiseren of...
Met mijn gratis MCC (Midi Connect Check) tool kan je opnames maken van controllers en deze als midi-file bewaren en verzenden. In een uitgebreidere versie, welke niet gratis is, kunnen extra setups voor multi-midi-modules gemaakt worden (16 channels). Zowel voice setups (MSB-LSB-PRG) als controller setups (RPN-NRPN).
Eventueel kan ik daar nog een snapshot functie aan toevoegen... als de zin er is...
stuur me eens een link aub
voice & controller setups heb ik al gemaakt, nu nog de (laatste) beweging/update vastleggen
 
Back
Top