AI generated music: Udio

Film muziek en game muziek zal denk ik ook razendsnel worden overgenomen door AI. Hoeven de producenten daarvan geen royalties en productie uren meer te betalen.

Je noemt live bands. ABBA deed al avatars, kunnen ze vast ook aan AI linken. Dan maken ze van alle artiesten uit de vorige eeuw downloadbare avatars voor in je personal holodeck, die eeuwig copyright free AI meuk blijven opdreunen. Iedere dag een nieuwe Elvis hit on command. Als dat de mainstream commercie wordt, dan wordt het denk ik ook tijd voor een nieuwe no-nonsense al organic home-grown human underground punk beweging.
 
dan wordt het denk ik ook tijd voor een nieuwe no-nonsense al organic home-grown human underground punk beweging.

Ja, dat roep ik hier al een tijdje op het forum mbt. AI. Een tegenreactie lijkt eigenlijk onvermijdelijk, op een gegeven moment.
 
Waar kan ik lid worden?

:D

Kan zijn dat we dan inmiddels op leeftijd zijn. Een eerdere post, toen ik in m'n kristallen bol keek:

 
Die gasten van Rage Against The Machine waren hun tijd al ver vooruit, daar kon je keer op keer op hun albums lezen dat; "no samples, keyboards or synthesizers used in the making of this record" om nog maar niet te spreken van de naam zelf van de groep...

Sample libraries gaan er waarschijnlijk ook onder lijden aangzien die AI meuk echt wel handig is om snippets en samples uit te halen.
 
Laatst gewijzigd:
Die gasten van Rage Against The Machine waren hun tijd al ver vooruit, daar kon je keer op keer op hun albums lezen dat; "no samples, keyboards or synthesizers used in the making of this record" om nog maar niet te spreken van de naam zelf van de groep...

Helaas, dat hadden ze gesampled van Queen:
Famously, the band proudly wrote ‘No Synthesizers!’ on the sleeve notes of their second, third, fourth and fifth albums (Queen II, Sheer Heart Attack, A Night At The Opera, A Day At The Races). Yes, Queen were making ‘real music’ and not any of that synthetic stuff. All pretty much par for the course for a band who famously “don’t like Star Wars”…

 
Van de week was ik op Udio en nu even bij Suno een kijkje genomen maar da's echt niet normaal wat daar nu al gegenereerd kan worden.
Ik heb even een track die daar al op de site stond via Audacity opgenomen om even hier te laten horen wat er mogelijk is, ik ben verbaasd moet ik zeggen en je kan er tegen zijn of boos op worden maar die ontwikkeling hou je niet tegen.
Zolang je lol hebt in het bezig zijn met muziek en zelf aan de knoppen draaien dan is het gewoon leuk als hobby maar de professionals op allerlei gebieden en ook in creatieve beroepen krijgen het moeilijker als AI sneller en goedkoper dingen maakt dan een mens, of je nou lasser, acteur, muzikant, chirurg of architect bent; vroeger of later zullen velen hun baan kwijtraken, opdrachten vanuit het bedrijfsleven enz dat zal gaan verdwijnen, live optredens dat zal wel blijven en dan zal iemand z'n geld op die manier moeten verdienen.
Hier de track die ik tegenkwam.
 

Attachments

  • Golden Sunshine.mp3
    2,4 MB
Die gasten van Rage Against The Machine waren hun tijd al ver vooruit, daar kon je keer op keer op hun albums lezen dat; "no samples, keyboards or synthesizers used in the making of this record" om nog maar niet te spreken van de naam zelf van de groep...

Sample libraries gaan er waarschijnlijk ook onder lijden aangzien die AI meuk echt wel handig is om snippets en samples uit te halen.
en dat voor een groepje dat een kopie was van Urban Dance Squad, rage against the copycats
 
Kijk, als dat Suno AI gebeuren nu eens voor rechtstreekse flauwekul werd ingezet dan dient het nog een doel..... :D

('k gok dat dat hier het geval is)



a2384783011_10.jpga2471189122_10.jpga0568676398_10.jpga0655333536_10.jpga2914153689_10.jpg

 
Back
Top