Daar is hij dan, ULI's nieuwe clone van de Roland SH-5.

@pip ik heb een vintage minimoog vs de behringer mini naast elkaar getest en dat verschil is dus enorm. Je haalt blind zo de echte er uit, iedere keer. Maar goed hier val je heel snel in een zinloze discussie mee. Die behringer synths zijn gewoon een hele hoop bang for Buck. Waarvoor niets dan hulde. Boeiend als het dan niet 1/1 hetzelfde is.
 
@pip ik heb een vintage minimoog vs de behringer mini naast elkaar getest en dat verschil is dus enorm. Je haalt blind zo de echte er uit, iedere keer. Maar goed hier val je heel snel in een zinloze discussie mee. Die behringer synths zijn gewoon een hele hoop bang for Buck. Waarvoor niets dan hulde. Boeiend als het dan niet 1/1 hetzelfde is.
Het hangt er ook maar vanaf wat je zoekt. Als je iets wil dat 100% het origineel 'nailt' is het vaak niet de beste optie, maar als je een goede benadering wil is het meestal goed genoeg. Daarom hoef ik geen UB-Xa maar ben ik wel heel tevreden met de 2600 (waar ik itt de Oberheims verder geen hevige feelings, historie of kennis met/van het origineel heb).
 
Het hangt er ook maar vanaf wat je zoekt. Als je iets wil dat 100% het origineel 'nailt' is het vaak niet de beste optie, maar als je een goede benadering wil is het meestal goed genoeg. Daarom hoef ik geen UB-Xa maar ben ik wel heel tevreden met de 2600 (waar ik itt de Oberheims verder geen hevige feelings, historie of kennis met/van het origineel heb).
Mee eens, zeker als als je helemaal glijd op een bepaald karakter/geluid van een synth zou ik persoonlijk ook kiezen voor een echte. Toch harstikke leuk dat behringer het allemaal maar maakt. En ook nog voor dat soort no brainer bedragen.
 
ja geloof ook wel dat een OG mini bv veel dikker klinkt.
maar opzichzelf klinkt de kloon goed voor wat het is.
En das voor mij prima. ik lust wel een og maar de prijs..tja laat maar zitten.
en meer bass dan de bh mini heb ik echt niet nodig.

deze sh5 kloon klinkt ook goed. ook weer iets sterieler dan de OG maar zekere een goede benadering.
 
Als ik een cynische lezer was, zou ik op basis van (een deel van) het voorgaande dus kunnen concluderen dat de 're-makes' van Behringer a) niet als het origineel hoeven te klinken, b) niet eens echt goed hoeven te klinken omdat ze c) zo lekker goedkoop zijn?
 
eayLlsqerLaA_0L1rq51VUYIYjvKn3t-70L5ylE_Srw.png
 
Als ik een cynische lezer was, zou ik op basis van (een deel van) het voorgaande dus kunnen concluderen dat de 're-makes' van Behringer a) niet als het origineel hoeven te klinken, b) niet eens echt goed hoeven te klinken omdat ze c) zo lekker goedkoop zijn?
Maar probeer dan 'ns iets anders te kopen wat in de buurt zit, nieuw met garantie zonder leeg te lopen, wij zijn ben benieuwd hier op het forum want we willen allemaal een prima klinkende synth voor weinig als het even kan dus als je nog een paar modellen kent vertel het dan?
Niet iedereeen heeft 4000 euro of meer voor een enkele synth natuurlijk.
Misschien vindt jij ze allemaal slecht klinken en toch vinden veel anderen het wel meevallen als ik het op het forum en op het internet lees.
Ik moet er niet aan denken dat Behringer niet met kloontjes was begonnen, dan had iedereen zich het schompes moeten bieden op die paar zeldzame synths waarvan je ook nog moet afwachten in welke conditie die is als ie naar je toekomt.
Maar goed; er zullen altijd voor- en tegenstanders blijven...
 
Ja dat word lastig met de prijzen van behringer. Die staan niet in verhouding tot de originele machines die ze na proberen te maken. Is gewoon fantastisch dat ze dit allemaal beschikbaar maken voor iedereen. Niets dan hulde voor Uli en kornuiten.
 
Als ik een cynische lezer was, zou ik op basis van (een deel van) het voorgaande dus kunnen concluderen dat de 're-makes' van Behringer a) niet als het origineel hoeven te klinken, b) niet eens echt goed hoeven te klinken omdat ze c) zo lekker goedkoop zijn?
nee je gaat toch geen synth kopen die niet 'goed' klinkt?
ik vind Behringer Model D echt wel goed klinken. het schijnt dat de 'OG' nog veel beter klinkt. voor mij is het goed genoeg.
ik heb ook een limiet van 2500 euro voor een synth. duurdere bakken laat ik daarom links liggen. Hoe vet die ook zijn.
Maar goed wie weet.
En een goedkope behringer bak kun je natuurlijk zo ff testen.

maar goed ieder zijn ding.
 
Een synth die niet goed klinkt hoef ik niet, ongeacht de prijs. Zoals de Microfreak onlangs heeft mogen ervaren.
 
Het was blijkbaar ook 1 van de synths waar Rob Keeble van AMSynths aan mee heeft gewerkt. Dat geeft iig al meer vertrouwen in de sound.

IMG_1938.jpeg
 
Ik heb hem net besteld bij Thomann. Nu maar hopen dat ze zo slim zijn om hem niet in een of andere vakantie te leveren. Gaat nog wel even duren denk ik, de UBXA laat ook al 5 maanden op zich wachten sinds de eerste ingevlogen leveringen in November vorig jaar.

Djees wat gaat de tijd hard..
 
Het was blijkbaar ook 1 van de synths waar Rob Keeble van AMSynths aan mee heeft gewerkt. Dat geeft iig al meer vertrouwen in de sound.
Het was blijkbaar ook 1 van de synths waar Rob Keeble van AMSynths aan mee heeft gewerkt. Dat geeft iig al meer vertrouwen in de sound.

Bekijk bijlage 3847160


Even voor mijn beeld: Rob Keeble was betrokken bij de ontwikkeling van deze MS-5; de Baro 2500; en….?..de Barp 2600??
 
De demo in de video is toch wel erg lekker. Ik vind hem zeer ok!
 
Back
Top