Desktop ombouwkit tbv Korg Opsix, Modwave & Wavestate binnenkort op kick-starter

levka

Verkeerd in goede staat
Lid sinds
12 september 2002
Berichten
2.636
Locatie
Amsterdam
Weet niet 100% zeker of dit voorpagina-waardig genoeg is, dus verplaats maar als het dat niet mocht zijn.

Maak je van Korg Opsix, Modwave of Wavestate een desktopmodule.
US fabrikantvan Euro-rack (Tall Dog; zelf nog nooit van gehoord) zou binnenkort beginnen met een kickstart campagne;
  • Eerste 50 backers betalen 159 USD daarna komt de prijs op 179 USD (ex. verzenden, BTW etc) .
  • Ombouw is reversibel.
  • Gedetailleerde stap-voor-stap handleiding.
  • Kan zonder solderen.
  • Ca. 15 -20 minuten werk.
  • Zwart geëloxeerd aluminium materiaal.
  • Koeler op processor dient verwisseld te worden (materiaal incl.)
  • Evt. ook houten zijpanelen op komst.
  • Kan ook door Tall Dog gemonteerd worden, maar lijkt me vanuit de EU niet praktisch.
  • Tall Dog plant binnen 2 -3 weken; half april op Kickstarter de campagne te beginnen.
Je betaalt dus extra om van je toetsenbord af te komen ;-)
Persoonlijk zou ik dan voor de Modwave kiezen.

Bron van onze Duitse vrienden:
(komt ook de afbeelding vandaan)

Op tall-dog.com kan ik er (nog) niets over vinden, maar het leek me geen 1-april grap.
Interesse peiling hier (vrijblijvend): link naar Google docs
 

Attachments

  • korg-tall-dog1-1536x578.jpg
    korg-tall-dog1-1536x578.jpg
    107,3 KB · Bekeken: 158
Ik had mij reeds ingeschreven voor de mail-updates, Kickstarter is nu live en zojuist de case gebacked! Ik had mijn Wavestate al als een gechopte versie tweedehands gekocht, geen tijd gehad om te knutselen dus voor mij de ideale oplossing om die zo aan een 88 toetsen Triton te hangen :-)
Link Kickstarter
 
Wel netjes van Korg om zo'n slecht keyboard op die dingen te zetten dat je grif geld toegeeft om er vanaf te komen :D
 
Wel netjes van Korg om zo'n slecht keyboard op die dingen te zetten dat je grif geld toegeeft om er vanaf te komen :D
Nah jah, da's met gitaren ook. Die worden vaak verkocht met slechte snaren. Laatst nog met m'n Squier Jaguar VI. De lage E past er helemaal niet bij, veel te dun en flabberig, en dat is al jaaaaaaren bekend (naast het feit dat ze ruk afgesteld zijn). Nu is wel het fijne van gitaren dat er veel verschillende types zijn die je makkelijk kunt verwisselen. Da's bij synths wel anders. wellicht een nieuwe trend?
 
Ja idd mijn Ibanez Road core is alles behalve de tuners vervangen.
En ook die zijn ruk en moeten wel vervangen.
 
Nah jah, da's met gitaren ook. Die worden vaak verkocht met slechte snaren. Laatst nog met m'n Squier Jaguar VI. De lage E past er helemaal niet bij, veel te dun en flabberig, en dat is al jaaaaaaren bekend (naast het feit dat ze ruk afgesteld zijn). Nu is wel het fijne van gitaren dat er veel verschillende types zijn die je makkelijk kunt verwisselen. Da's bij synths wel anders. wellicht een nieuwe trend?
Vooral bij de wat 'hippere' merken (denk Elektron, Akai MPC) is er een levendige handel in alternatieve knoppen, pads, faceplates e.d.
En natuurlijk de houten zijkantjes voor de wat meer 'klassieke' synths.
 
Snaren zijn verbruiksvoorwerpen die regelmatig gewisseld worden. Een keyboard is normaal toch voor het leven :D
 
Snaren zijn verbruiksvoorwerpen die regelmatig gewisseld worden. Een keyboard is normaal toch voor het leven :D
Volgens mij heb je net een nieuw verdienmodel bedacht.
 
Snaren zijn verbruiksvoorwerpen die regelmatig gewisseld worden. Een keyboard is normaal toch voor het leven :D
Nou, daar denkt Korg dus kennelijk anders over. Of ze bekommeren zich niet over futiliteiten als kwaliteit van leven.
 
Back
Top