Mastermind groep beginnen: wie denkt mee?

De frequentie is er wat uit, maar de groep is nog steeds alive and kicking. En het is ook echt leuk en leerzaam om eens in de zoveel tijd online bij te kletsen.

Wat mij betreft zit daar op het forum ook meer potentieel in. Stel dat iemand alles weet van - noem eens wat - Fabfilter plugins, dan lijkt het me leuk die tips en tricks aan te horen. Dan kan eenvoudig in een Google Meeting.

Of een sessie over synthese, Ableton Live, sampling etc. Ik zou me elke maand aanmelden voor deze 'masterclasses' en dat hoeft allemaal niet zo ingewikkeld. Wat uitleg, veel voorbeelden en daarna een flinke ronde Q&A.
Dat zou best interresant zijn idd! Ik ben (als gamer) ook een beetje gewent om online met anderen te lullen over de interesse en tips/trucs uit te wisselen (via discord). Gezellige en nuttig ^^.
Maar ja gamen is soms wel echt een groeps activiteit. electronische muziek maken is (voor mij in elk geval) een solo activiteit, maar lijkt me wel leuk om wat persoonlijker betrokken te zijn met wat andere 'muziekanten' (die aanhalings tekens staan daar omdat ik hier onterecht impliceer zelf een muziekant te zijn :p).
Dat is natuurlijk ook waarom ik hier zit :D

Over kennis textueel delen:
Ik vind de tutorial sectie op dit forum ook een beetje jammer.... 1 mooie tutorial voor een techno rumble kick... en verder niks :dubbel:
Youtube staat natuurlijk vol met tutorials en guides en van alles, maar das toch anders... dan moet je eerst door uren en uren rotzooi heenklikken voor je iets vind wat je kunt bekijken zonder plaatsvervangende schaamte...

Volgens mij zit er op dit forum genoeg kennis en kunde om pagina's te vullen met guides, tips trucs, tutorials.
 
Volgens mij zit er op dit forum genoeg kennis en kunde om pagina's te vullen met guides, tips trucs, tutorials.

Dan moet je dat allemaal gaan maken en dat kost veel tijd. Een uurtje babbelen kan iedereen wel. Zo heb ik laatst met @Martinez online kennis uitgewisseld over Studio One. Dat is gewoon leuk en inspirerend.

Maar eerlijk is eerlijk, hij was de enige die op mijn oproep reageerde. Dus misschien leeft de wens toch niet zo?

Ik heb in elk geval regelmatig het gevoel dat ik het wiel opnieuw zit uit te vinden. En samen is altijd leuker 👍
 
ja, ik snap het ook wel hoor.
We hebben allemaal maar zoveel tijd en die besteden we toch het liefst aan wat we het leukste vinden... en dat zal voor veel mensen toch gewoon aan de knoppen zitten zijn.
Berichtje droppen op een forum is nog lekker laagdrempelig, hoeft niet zoveel tijd te kosten dus dat doen veel mensen (inclusief ikzelf) wel.
Maar het een beetje jammer vinden doe ik wel, want ik vond de ene tutorial die er stond best goed en leuk om te lezen... smaakte naar meer zeg maar :)
 
Dag allen,

Ik speel al een poos met het idee van een mastermind groep. Een clubje ambitieuze muzikanten dat doelen bepaalt, ze hardop uitspreekt en elkaar eraan houdt. Is daar interesse voor?

Vanochtend las ik de Volkskrant een artikel en daardoor moest ik er waar aan denken. De beste manier om doelen te behalen is een jaarplan maken, en daar doelen per kwartaal aan te koppelen. Zo concreet mogelijk. Dus niet: ik wil meer nummers afmaken. Maar: ik deel op de laatste dag van elk kwartaal een nieuwe track op Synthforum.

Terug naar de mastermind groep, want ik heb het nog niet helemaal helder. Zijn er mensen die hier iets in zien? En hebben jullie ideeën hoe dit te realiseren? Bijvoorbeeld met een maandelijkse online meeting, om te sparren wat iedereen doet? En tips en ervaringen uit te wisselen?

Zo'n groepje lijkt me echt een meerwaarde, als je ambitieus bent, en ik wil daar best tijd in steken. Maar niet te veel en vooral samen. Alle suggesties zijn daarom welkom.

Nog 2 opmerkingen.

1. Vind je het idee niets? Prima, maar reageer dan niet, ik zoek mensen die er wel wat in zien 😀
2: Als je meedoet, is het wel de bedoeling dat je de tijd en ambitie hebt om het vol te houden. Daarom ook de doelen van 3 maanden. Een maand is zo voorbij, maar in een kwartaal kun je veel bereiken.

Ik ben benieuwd,

Groet,

Rutger

P.S. Nog een laatste idee, ook uit de Volkskrant. Blader je agenda en foto-feed van het afgelopen jaar door en noteer waar je wel en niet blij van werd. Dat kun je natuurlijk ook doen met je eigen muziek, en het geeft inspiratie voor 2022. Maak er een mooi jaar van allen! 👍

Sinds pakweg januari van dit jaar ben ik vrijwel dagelijks weer (niet meer zo veel sinds 2003) bezig met mijn muziek.
In verschillende samenwerkingen via sessies met anderen smelt ik deze flow momenteel om naar concrete ambities voor producties en optredens als muzikant en DJ.
Daarbij lees en herlees ik ook veel handleidingen, boeken over muziek en produceren, in het algemeen of specifiek voor bepaalde hardware (drumcomputer, sampler, synth) of software (DAW, softsynths, fx).
Dus als dit groepje nog bestaat, is het misschien wel aardig om hier eens kennis mee te maken.
 
Back
Top